Cinema i música en un sol format

Torna l’In-Edit el festival de documentals musicals en la seva XX edició, un festival singular que reuneix el millor del sector audiovisual i el musical en un mateix punt de trobada.

La Xarxa de Biblioteques Municipals us ofereix el servei gratuït de visionament de documentals musicals. Mitjançant l’accés a IN-EDIT TV, la plataforma en línia del festival, podreu gaudir dels films més destacats que s’han exhibit durant els darrers anys.

Per al visionament complet dels documentals del catàleg de la plataforma t'has de validar amb el carnet de la Xarxa de Biblioteques Municipals a partir del número de carnet de biblioteca i el PIN.

Accés al recurs

Aquí teniu alguns dels films que han desfilat per l’In-Edit:

Ellas son eléctricas / Leo Cebrián Sanz i Paco Manjón (2021)

Extens documental sobre les pioneres del rock dur i el heavy metal a casa nostra durant els anys 1970, 80 i 90. Un testimoni viu que contextualitza el gènere, històricament amb una predominant presència masculina, amb la història de les seves protagonistes. Tota una narrativa d’experiències, dificultats, relacions, anàlisi i debat.

Quiero tener una ferretería en Andalucía / Carles Prats (2011)

Una mirada rica en anecdotari quotidià i humà dels anys que va passar Joe Strummer, exlíder de la banda The Clash, a Andalusia. Un afectuós homenatge a un vell punk cansat d’estar enfadat, que condueix sense carnet, busca la senda de Lorca i viu en l’anonimat fascinat per tot allò que l’envolta.

Searching for a sugar man / Malik Bendjelloul (2012)

Sixto Rodriguez és un músic de Detroit que va passar desapercebut a l’escena americana. Sense saber-ho, una gravació pirata va circular a la Sud-àfrica de l’apartheid per convertir-lo en un fenomen inspirador de la llibertat. Dos fans reconstrueixen aquesta història que va guanyar l’Oscar al millor documental el 2013.

Punk attitude / Don Letts (2005)

Una reconstrucció de la història del punk des de dins, sense sensacionalismes ni clixés. Aquest documental ens aproxima als inicis del moviment musical i social del punk fins als estils ulteriors que van beure del seu so, ideari o actitud. Si no ho teníem clar, punk’s not dead!

The soul of a man / Wim Wenders (2003)

El 1977 la NASA va llançar a l’espai la Sonda Voyager amb la missió d’explorar els planetes més distants de l’espai exterior. Porta a bord un conjunt d’imatges, sons i missatges de la Terra com a representació de l’esperit humà. Una cançó de Blind Willie Johnson recorre l’espai fa un quart de segle. Documental produït per Martin Scorsese sobre tres músics i tres formes d'aproximació al blues.

Lou Reed’s Berlín / Julian Schnabel (2007)

Documental sobre el directe i primera posada en escena del mític àlbum de Berlín (1973). Trenta-tres anys d’espera per fruir en viu un àlbum que va suposar tot un fracàs comercial, però un gran triomf artístic. Va ser acompanyat per una trentena de músics i veus, entre els quals es trobaven el guitarrista original del disc, Steve Hunter, i altres artistes convidats.

The last waltz / Martin Scorsese (1978)

Martin Scorsese aferma les bases del documental musical amb aquest film sobre el darrer concert de ‘The band’. Amb un conjunt d’entrevistes, escenes íntimes i imatges panoràmiques obtenim el manual d’ofici del documental de rock per definició.

Papagordo / En casa de Raimundo Amador (2011)

Premi del Públic a Millor Documental Internacional IN-EDIT 2011. Qui no voldria passar un dia a casa de Raimundo Amador? L’artista ens convida al seu hàbitat natural: casa seva, on explorem la vida del músic amb un documental familiar que ens mostra un tipus ben humà i casolà.

A les biblioteques trobaràs:

Sonido mosca / Nando Caballero
Silvana / Mika Gustafson, Olivia Kastebring, Christina Tsiobanelis