Espais naturals

39è Festival Internacional de Cinema de Muntanya i Aventura de Torelló

Torelló Mountain Film Festival

El millor cinema de muntanya, a Torelló! Del 12 al 21 de novembre podreu veure les millors pel·lícules de muntanya a la gran pantalla o sense sortir de casa.

El Festival BBVA de Cinema de Muntanya de Torelló recupera la presencialitat en la seva 39a edició i ha escollit l’Antàrtida com a tema central, un continent considerat com el termòmetre de la Terra per mesurar l’impacte del canvi climàtic. Els experts alerten que, en tan sols 40 anys, el col·lapse de la capa de gel i el desglaç de l'Antàrtida provocarà que cada vegada hi hagi més fenòmens meteorològics extrems arreu del planeta i una alarmant pujada del nivell del mar.

Un total de 47 pel·lícules, de 17 països diferents, es podran veure al teatre Cirvianum, al cinema El Casal o bé des de casa a través de la plataforma digital. Aquesta edició ha estat la cinquena més participativa de la història del Festival, després d’un any complicat marcat per la pandèmia.

A més, hi ha hagut un rècord de films que posen l’accent en l’etnografia i la cultura de muntanya, una de les apostes de l’organització d’aquest Festival.

Trobaràs tota la informació (pel·lícules, espectacle inaugural, activitats, exposicions...) a la web oficial del certamen: Torelló Mountain Film Festival.

El Festival a la Biblioteca

Com cada any, a la Biblioteca Dos Rius de Torelló hi haurà conferències, presentacions de llibres i l'Hora del conte per als més petits. Seran activitats presencials que també es podran veure en streaming al canal Youtube del Festival.

Entrada gratuïta. Aforament limitat. És imprescindible reservar plaça prèviament a través del telèfon 938 594 043 o per correu electrònic (b.torello.dr@diba.cat).

La programació del Festival a la Biblioteca es pot consultar en aquesta pàgina web.

A continuació, la promo del Festival d'enguany amb un tastet d'imatges del que han preparat:

A les biblioteques trobaràs:

Antártida / edición escrita y documentada por Alexis Averbuck, Cathy Brown
Nuestra casa en el bosque / Andrea Hejlskov
Novel·la
La Felicitat del llop / Paolo Cognetti
Novel·la​​​​​​​
Novetat editorial!
Antàrtida: el continent dels prodigis / Mario Cuesta Hernando; Raquel Martín
Llibre de coneixements INFANTIL
També disponible en castellà
Mamá se va a la Antártida / textos: Anna Cabré Albós; ilustración: Mariona Tolosa Sisteré