Espais naturals

Dia Internacional de les Muntanyes

Bibliobus Pedraforca

dimecres, 11 de desembre de 2019

Aquest dia, designat per l'ONU l'any 2003, té com a objectiu conscienciar sobre la importància de les muntanyes per a la vida i per al desenvolupament sostenible. D'altra banda, també és una bona oportunitat per promoure la creació d'aliances amb la finalitat d'introduir millores a les muntanyes i a les terres altes del món.

Foto del Pedraforca, emblemàtica muntanya de Catalunya.

#Muntanyes #DiaMuntanyes #MountainsMatter

Sabies que...
Els 10 bibliobusos de la Xarxa de Biblioteques Municipals porten nom de muntanyes.
Fins l’any 1998 els bibliobusos portaven el nom de la ciutat més gran de la zona on hi havia la biblioteca de suport: bibliobús de Berga, de Vilafranca, de Vic... Però aquesta opció no agradava gaire als pobles de la ruta, que s’hi sentien poc identificats, i es va optar per donar-los el nom de muntanyes o cims de la seva àrea geogràfica.

Cavall Bernat, El Castellot, Guilleries, La Mola, Montau, Montnegre, Montserrat, Pedraforca, Puigdon i Tagament

A les biblioteques trobaràs:

La Biblia del montañero / Xavier Maniguet
Trekking: rutas épicas de travesía de montaña en el mundo / Damian Hall, Dave Costello y Billi Bierling

Introducció als esports de muntanya / Cèsar Martí
Pel·lícula
La Montaña y el arte: miradas desde la pintura, la música y la literatura / Eduardo Martínez de Pisón
Pel·lícula
DISPONIBLE a eBiblio
Descarrega-te'l gratis

Muntanya / Centre Excursionista de Catalunya, 1970-
Revista DISPONIBLE a eBiblio