Espais naturals

Dia Mundial de l'Aigua 2022

Pòster en castellà de la campanya #WorldWaterDay 2022

El Dia Mundial de l'Aigua se celebra anualment el 22 de març com un mitjà per centrar l'atenció en la importància de l'aigua i la defensa de la gestió sostenible dels recursos hídrics. L'Assemblea General de les Nacions Unides (ONU) va designar el 22 de de març de 1993 com el primer Dia Mundial de l'Aigua, després que la seva celebració s'aprovés a la Conferència de les Nacions Unides sobre el Medi Ambient i el Desenvolupament (CNUMAD) l'any 1992.

Enguany el tema són les aigües subterrànies: fer visible allò que és invisible.

Les aigües subterrànies són invisibles, però el seu impacte és visible a tot arreu. Fora de la vista, sota els nostres peus, les aigües subterrànies són un tresor amagat que enriqueix la nostra vida. Gairebé tota l'aigua dolça líquida del món és aigua subterrània. A mesura que el canvi climàtic empitjora, les aigües subterrànies seran cada cop més crítiques. Hem de treballar junts per gestionar de manera sostenible aquest valuós recurs. L'aigua subterrània pot estar fora de la vista, però no ha d'estar fora de la ment.

Més informació internacional i materials de la campanya del WorldWaterDay.

#diamundialaigua #worldwaterday

IMATGE: cartell de la campanya en castellà

Sabies que...

La biblioteca Districte 3 de Terrassa té un fons especialitzat en la Cultura de l'aigua amb prop de 400 documents a la teva disposició. [+info]

No t'ho perdis:

• 7a Festa del Riu a Cornellà (diumenge, 27 de març de 2022). Una jornada festiva i educativa a l’entorn del Riu Llobregat per promoure els seus valors naturals. Es portaran a terme nombroses activitats durant el matí per a compartir en família: tallers naturalistes, pedalada popular, train running, itineraris naturalistes, plantada d’arbre i activitats de ciència ciutadana. Totes aquestes activitats són gratuïtes però cal inscripció prèvia. PROGRAMA

A les biblioteques trobaràs:

Maquinaigües / La Tresca i la Verdesca, Noemí Villamuza
Abuela Grillo y la defensa del agua / [ilustraciones:] Denis Chapón ; [texto:] Claudia Michel
MOLT AVIAT A LES BIBLIOTEQUES!!!
Aigua: una cançó contada de Cesk Freixas / un àlbum il·lustrat per Anna Gelats Llobet; escrit per Laia Figueras i Núria Puyuelo

Més cerques al catàleg Aladí:

Selecció de webs:

També et pot interessar: