Flors de debò
Flors de Debò

Flors de Debò és un text de trenta-vuit proses poètiques breus que Mercè Rodoreda escriu a principis dels anys seixanta. El 1980, aquest catàleg de botànica literària es converteix en la segona part d’un llibre, Viatges i Flors, que desconcerta, sedueix, torba, meravella, confon i sorprèn qui el llegeix. Una petita joia que no deixa indiferent.
A principis de l’any 2021, l’editorial El Ventre del Llop, nascuda de l’associació Connexió Papyrus, de Celrà, enceta un projecte d’il·lustració de Flors de Debò. L’objectiu és doble: oferir una exposició per mostrar les lectures de les diferents flors fetes per un nombre considerable d’il·lustradors i publicar-ne, després, un llibre. Es convoquen diversos il·lustradors, dos experts en botànica i una historiadora de la literatura per fer un viatge finalment emprès per trenta-cinc persones.
La proposta combina el llenguatge visual de la il·lustració i la mirada científica de la botànica. És una proposta que neix d’un treball col·lectiu assentat en la fascinació d’il·lustradors, botànics i apassionats de Rodoreda, lectors en definitiva, per unes proses obertes, metafòriques, precioses.
Exposició col·lectiva.
Calendari d’itineràncies 2026:
- Martorell. Francesc Pujols / De 14 de febrer a 23 d’abril
- Montcada i Reixac. Elisenda de Montcada / Del 25 d’abril al 26 de juny
- Mollet del Vallès. Jordi Soler Tura / De 6 de juliol a 4 de setembre
- Barcelona. Collserola – Josep Miracle / De 14 de setembre a 17 de novembre








