Activities

PRESENTACIÓ DE LLIBRE

"PAS A PAS"
d'Assumpta Serra Clota

La guerra s'havia acabat, però la pau era un miratge fràgil a la Catalunya rural. Als camps ara pesava un silenci carregat d'absències. Les cicatrius de la contesa, profundes i visibles, marcaven tant la terra com les ànimes dels seus habitants.

Com es va viure a casa teva la postguerra?

Aquesta és la història i diari d’una família catalana entre 1940 i 1956. Són anys de postguerra, difícils i en els quals sobreviure amb molta por és la constant en els pobles de Catalunya. Una família que no té ni espies, ni artistes, ni polítics, però sí pastors, masovers, llenyataires, teixidores, cosidores, noies que van a «servir» a cases benestants i moltes altres opcions que van configurar el teixit laboral dels pobles d’aquests anys.
Tot el que s’hi explica és real i vol ser un homenatge als nostres pares i avis.

Assumpta Serra, és historiadora i arqueòloga. Ha estat professora de la Universitat de Barcelona i actualment participa en la Institució Catalana d’Estudis Agraris, filiar de l’Institut d’Estudis Catalans (ICEA-IEC).

Presentació a càrrec de Núria Llebot, presidenta de l’Associació Catalana de Dones Directives i Empresàries – Dones amb futur.

T'hi esperem... Fes Biblioteca!

Date
04/09/2026
Time
18:00 h
Type of public
Adults
Place
Canet de Mar. Biblioteca Pare Gual i Pujadas
Directions

Riera de Sant Domènec, 1 A

08360 Canet de Mar

Tel: 937 956 037
b.canet.pgp@diba.cat
Activity type
Presentation of books