Goodbye yellow brick road

John, Elton

London : Mercury, cop. 1995

Aquest mes de juny tenim una exposició de música dels anys 70 a la biblioteca ja que volem fer un homenatge als grups i artistes nacionals i internacionals que van brillar arreu del món amb diferents estils musicals: pop, rock, punk...

Un dels discos que formen part d’aquesta exposició i que marquen de lluny aquesta dècada prodigiosa és “Goodbye Yellow Brick Road”, del pianista i compositor anglès Elton John.

Editat el 1973, “Goodbye Yellow Brick Road” és el seu setè àlbum i està considerat el seu millor treball discogràfic. Conté 17 temes, tots molt ballables, però els hits més destacats són, sens dubte, “Goodbye Yellow Brick Road”, (que dóna títol a l’àlbum),“Bennie and the Jets” i “Saturday night’s alright for Fighting”. Prova del gran èxit que va tenir és que l’àlbum va ser venut per tot el món amb més de 31 milions de còpies.

Voldria remarcar que les lletres de totes les cançons van ser escrites pel seu amic Bernie Taupin en tant sols dues setmanes i mitja, i Elton John hi va posar la música, en només 3 dies. El cantant Elton John i el lletrista Bernie van treballar intensament durant anys i el seu talent ha quedat demostrat en desenes de discos.

Si us agrada la música d’Elton John esteu de sort ja que actualment en cartellera tenim Rocketman, un film excel·lent que retrata la seva vida, des dels seus començaments com a nen prodigi del piano, passant per la seva joventut extravagant i la seva carrera com a cantant i pianista professional. El film destaca l’amistat entre Bernie i John, molt ben interpretada per dos grans actors (Jamie Bell i Taron Egerton, respectivament).

I reflecteix el canvi d’estil del pianista que, de ben jove, va veure que no volia fer música clàssica sinó música rock, per esdevenir una gran estrella internacional, al costat del seu gran amic Bernie Taupin.

Si voleu passar una bona estona rememorant els anys 70, veient números musicals,  amb gomina, sabates estrafolàries, pantalons acampanats i ulleres impossibles, aquesta és la vostra pel·lícula. No us la perdeu!

Més informació:

Recomanat per Elisabet Torrell. Bib. Central. Terrassa.

01/07/2019