Joves: de l'estudi a la feina

El jovent és el sector social més castigat per l'atur i la precarietat laboral. I per això, et volem posar a l'abast uns quants recursos webs que t'ajudin a trobar feina per Internet, a l'estranger i, en definitiva, per planificar el teu futur laboral i educatiu.

Recursos electrònics

Recull de recursos per buscar feina a través de la xarxa elaborat pel portal Jove.cat. Conté recursos generalistes i per especialitats professionals.

La Generalitat de Catalunya des d'aquesta secció ofereixen l'accés a tota la informació facilitada per la Secretaria de Joventut per anar a treballar a l'estranger.

Guia informativa sobre els programes d'intercanvi d'estudis a Europa i de foment de la ocupació per a joves.

Portal que mostra el conjunt d'estudis que imparteixen les universitats de Catalunya i informa sobre l'accés i altres aspectes d'interès com a punt de suport per a les persones interessades a cursar estudis universitaris a Catalunya.

Decidir-se per una opció d'estudi no és gens fàcil, en aquest espai trobaràs diverses eines i recursos per facilitar-te'n la tria i un qüestionari d'autoconeixement.

Recurs d'ús senzill per localitzar tots els centres escolars de Catalunya que imparteixen uns estudis concrets, inclou batxillerat, formació professional de grau mitjà, cursos de preparació per a cicles formatius, formació per a adults.

La Generalitat de Catalunya disposa d'aquest recurs en línia per cursar estudis no universitaris.

Vols estudiar? Oferta formativa i eines que informen sobre beques, estudis,  accés, etc.

• UPC Alumni: valor en Xarxa

El programa de Préstecs UPC Alumni proporciona oportunitats de futur als estudiants de la UPC amb altes capacitats acadèmiques, amb la qual cosa trenca les barreres econòmiques que els dificulten l'accés a la formació superior. Poden optar a la convocatòria els nous alumnes de grau del CFIS així com l'estudiantat que vol realitzar  un Erasmus o el TFG/TFM a l'estranger.

Les Universitats de Catalunya ofereixen un espai d'orientació, suport i assessorament professional als estudiants seus estudiants per facilitar la transició al món laboral i la inserció professional. Organitzen pràctiques a empreses, disposen de borsa de treball i d'un servei d'orientació laboral o per a l'emprenedoria.

Una manera diferent de començar en un camp diferent en el món laboral. A partir del voluntariat es poden fer estades en granges d'agricultura per aprendre de primera mà com funciona tot. És una organització mundial, per la qual cosa el punt de destinació de la granja pot ser molt variat. Consulteu els destins dintre d'Espanya.

La Generalitat de Catalunya disposa d'un programa de camps de treball adreçat a joves de 14 a 30 anys. Les finalitats específiques de cada camp són molt variades. D'altra banda, des d'aquest mateix web tindreu accés a camps i experiències a Espanya i Internacionals.

Aquesta Xarxa de Centres d'informació d'àmbit europeu té per objecte difondre informació sobre: el reconeixement de les titulacions acadèmiques a nivell internacional, els sistemes educatius dels diferents països o les beques i ajudes disponibles per estudiar a l'estranger.

Cercador orientat a trobar llocs de voluntari de la Fundación Hazlo Posible. Una manera de guanyar experiència és fent tasques de voluntari en entitats socials. La demanda de les ONG catalanes és intensa.

Recursos per fer pràctiques en empreses

Eurodyssee és un programa d'intercanvi de l'Assemblea de les Regions d'Europa que permet als joves entre 18 i 30 a la recerca de feina fer pràctiques a l'estranger per guanyar experiència i obrir-se a noves perspectives professional. Les pràctiques tenen una durada d'entre tres i set mesos.

• IAGORA : globalise your CV

Ofereix realitzar pràctiques encara que també feines a empreses de tota Europa, en tot tipus d'àmbits. Creat el 1998 a iniciativa d'un grup d'estudiants.
  • Europlacement

Agencia intermediaria per a la realizació de pràctiques i estades professionals a nivell internacional fundada el 2003.

Web per a la recerca de estades a l'estranger fent pràctiques, però també per buscar feina de professor a moltes destinacions internacionals.

Cercador de primeres feines per a persones acabades de titular, inclou tant pràctiques, feines voluntàries com feines remunerades. Amb un abast internacional, presenta una més bona oferta a països com de parla anglesa com, Estats Units, Regne Unit o Austràlia.

Plataforma per a cerca feina orientada a universitaris en el tram final d'estudis o acabats de graduar, associada també a un programa formatiu per millorar l'empleabilitat.

El Programa Faro Global està gestionat per la Universidad de Valladolid i finançat pel Ministerio de Educación però s'adreça a estudiants de tot l'Estat i permet realitzar pràctiques a algunes empreses internacionals.

Argo Global és un programa de mobilitat, promogut pel Ministerio de Educación, per impulsar la formació complementària dels titulats a les universitats espanyoles a través de pràctiques a empreses estrangeres. La última convocatòria era de 2012, i cal estar atent per quan es convoquin noves edicions.

El programa Erasmus inclou diversos aspectes formatius, un és la realització de pràctiques en empreses i organitzacions europees, aquestes beques cobreixen desplaçaments i manutenció.

La Fundación Sepi promou un programa de beques per a joves titulats universitaris sense experiència per fer pràctiques de formació a empreses i institucions com Iberia, Deloitte, Telefónica, CASA, EADS... Aquest programa pot ser més indicat per a enginyers, titulats en administració d'empreses i/o empresarials. Cal estar amatents a una propera convocatòria.

IES Consulting és una consultora privada de recursos humans que facilita processos de selecció a estudiants en pràctiques i actua com a intermediari entre empreses, estudiants i centres educatius a tota Europa.

A les biblioteques trobaràs

Data d'actualització: 16/07/2021