Consum alternatiu

Banca ètica, monedes socials, ecoaldees, reciclatge, turisme alternatiu... Us proposem un grapat de recursos per consumir d'una forma alternativa i respectuosa amb la societat i el medi ambient.

Torna al prestatge  ►

RECURSOS WEB

Comunitae

Préstecs personals entre gent de confiança.

Economía solidaria

Monedes socials, banca ètica, comerç just, economia alternativa. Portal de l'associació Red de Redes de Economía Solidaria y Alternativa (REAS).

Mercat Ecosol

Mercat social, moneda social, intercanvi, consum alternatiu, cooperació. Projecte de la Xarxa d'economia solidària on podem "comprar" tot tipus de productes i serveis.

Pont solidari. Reutilització de recursos

Projecte de la Fundació Banc de Recursos. Gestió d' ofertes de recursos excedents d'empreses per donar-los una sortida alternativa cap a entitats adients i en un temps raonable. Promou la reutilització dels equipaments fomentant així el respecte cap al medi ambient.

Coop57

Banca ètica. Coop57 és una cooperativa de serveis financers destinada a concedir préstecs a projectes de l'economia social. La cooperativa es va iniciar el 1995 a Catalunya.

Vivero de iniciativas ciudadanas

Autoorganització, opensource, consum 2.0, economia col·laborativa. Plataforma que observa i arreplega iniciatives ciutadanes que suposen "una altra manera de fer les coses".

Observatori d'Economia Solidària (OES)

L'OES és una associació sense ànim de lucre que té com a finalitat l'estudi, la investigació i la promoció de l'economia solidària com a model de desenvolupament econòmic.

La ciutat invisible

Projecte cooperatiu i autogestionari que té com a objectiu la construcció d'alternatives laborals a través de la construcció de xarxes vinculades amb l'economia solidària i la potenciació de la política a nivell local.

Huertos compartidos

Eina per ajudar les persones que volen cultivar els seus propis aliments, posant-les en contacte amb les que disposen de terrenys propis.

Aurea Social

Espai obert i autogestionat on es desenvolupen diferents projectes relacionats amb la salut, l'educació en general i amb l'autogestió.

Ecologistes en acció - Consum

Secció del portal Ecologistes en acció dedicat al consum, alternatives i la relació directa d'un consum desmesurat i el medi ambient.

Red ibérica de Ecoaldeas

"Una ecoaldea és un assentament humà, concebut a escala humana, que inclou tots els aspectes importants per a la vida, integrat respectuosament en l'entorn natural, que dóna suport a formes saludables de desenvolupament i que pot persistir indefinidament ". Robert Gilman.

Autosuficiencia. Sindinero.org

Més de 200 articles relacionats amb l'autosuficiència del bloc sindinero.org. Favors, reciclatge, bancs de temps, consells pràctics.

Permacultura

Actualitat, activitats, formació. La permacultura és un sistema projectat sostenible que integra harmònicament l'habitatge i el paisatge, estalviant materials i produint menys residus, alhora que es conserven els recursos naturals.

FETS. Finançament ètic i solidari

L'objectiu de FETS és la transformació social buscant realitats més justes, sostenibles i més humanes. FETS hi pretén contribuir a través de donar a conèixer i fer créixer el projecte de les finances ètiques i solidàries.

ENLLAÇOS AL CATÀLEG

Torna al prestatge  ►