Consum 2.0

Internet i les xarxes socials estan canviant tant la forma de relacionar-nos com la forma de consumir: bescanvis, préstec entre usuaris, ús compartit i finançaments col·lectius es multipliquen a la xarxa. Del hiperconsumisme al "consum col·laboratiu" o "economia col·laborativa. Descobreix-lo!

Torna al prestatge  ►

RECURSOS WEB

Consum Col·laboratiu

Bloc d'actualitat sobre el consum col·laboratiu. Inclou directori de projectes en línia.

Crowdfunding

Recull de plataformes crowdfunding (en català micromecenatge) realitzada pel bloc Crowdfunding Universe en funció del tipus de projecte. El micromecenatge és la cooperació col·lectiva de persones que inverteixen diners, normalment per Internet, per donar suport als esforços iniciats per altra gent o organitzacions.

Couchsurfing.org

Xarxa social que permet als seus membres localitzar contactes en els llocs on vulguin viatjar per quedar-se als seus "sofàs", així com poder allotjar a viatgers d'arreu del món.

OUISHARE. Comunidad creativa para la economía colaborativa

Bancs de temps, consum col·laboratiu, actualitat, iniciatives. És una comunitat internacional de professionals i ciutadans que treballen a favor de l'economia col·laborativa.

Guifi.net

Projecte de la fundació Guifi.net per a la xarxa oberta, lliure i neutral. Es vertebra a partir d'un acord d'interconnexió on cadascú al connectar-se estén la xarxa i obté connectivitat. Premi Nacional de Telecomunicacions per la Generalitat.

Barcelonactua

Xarxa social que pretén ser una eina per persones que viuen a Barcelona que vulguin compartir part del seu temps lliure, acompanyar a una persona gran, donar feina a algú, donar serveis gratuïts, donar joguines o objectes que ja no necessiten.

Ciao!

Comunitat en línia on els usuaris opinen sobre productes, preus i serveis, en benefici del consumidors. Uneix opinions imparcials dels consumidors i informació actualitzada de preus dels comerciants.

Ebay

Un dels portals més importants en la subhasta de productes per Internet. A més permet la valoració dels usuaris amb la finalitat de que les transaccions siguin el més satisfactòries possible.

Goteo

Finançament col·lectiu, crowfunding. Xarxa social de finançament col·lectiu per impulsar iniciatives creatives i innovadores. Projectes amb finalitats de caràcter social, cultural, científic, educatiu, tecnològic o ecològic.

Creative Commons España

Llicències, cercador d'obres, recursos, FAQs, publicació, obres en col·laboració. El projecte Creative Commons Espanya el lidera la Universitat de Barcelona, adaptant les llicències a l'Estat Espanyol en castellà i català.

CoworkingSpain

El coworking és una forma de treball que permet a professionals i pimes de compartir el mateix espai de treball. Poden desenvolupar els seus projectes de forma independent o fomentar projectes conjunts. Cercador d'espais i professionals.

ENLLAÇOS AL CATÀLEG