Imma Colomer, guanyadora de la 44a edició del premi de teatre Memorial Margarida Xirgu

L’actriu catalana Imma Colomer ha  guanyat el Premi de Teatre Memorial Margarida Xirgu, el guardó de teatre més antic de l’estat espanyol i que es concedeix a una actriu com a reconeixement per la seva interpretació en una obra presentada dins la temporada teatral barcelonina.

El jurat, format per 20 membres de diferents grups de teatre amateur de Catalunya, ha triat Imma Colomer per la seva interpretació en l'obra Que rebentin els actors, de Gabriel Calderón, que es va poder veure al TNC aquesta temporada. Precisament el seu autor, l’uruguaià Gabriel Calderón, va oferir una xerrada sobre dramatúrgia als alumnes de l’Escola Superior d’Art Dramàtic (ESAD) de l’Institut del Teatre aprofitant la seva estada a Barcelona.

Colomer ha estat premiada per “la seva generosa interpretació” en un treball coral i de ritme frenètic. El jurat també ha volgut distingir la seva trajectòria llarga i compromesa com a dona de teatre a més de destacar la intensa temporada que ha tingut, on ha participat en els muntatges «Prime time», una tragicomèdia de Nuria Casado dirigida por Òscar Sánchez que es va poder veure a la Sala Muntaner,  i «Un tret al cap», de Pau Miró que es va estrenar a la Sala Beckett.

El Premi de Teatre Memorial Margarida Xirgu l’atorga l’Associació ADB (Associació Dramàtica de Barcelona) amb el suport de l’Ajuntament de Molins de Rei, l’Institut del Teatre de Barcelona i la Federació de Grups Amateurs de Teatre de Catalunya. L’acte de de lliurament del premi tindrà lloc dilluns 16 de juliol a les 19.30h a l’Auditori de l’Institut del Teatre i finalitzarà a la Ronda de les Actrius (Plaça de Margarida Xirgu), on l’actriu descobrirà la placa dedicada.

[Font: Institut del Teatre]

11/07/2018 07:00h