Llibres per un Sant Jordi més sostenible i responsable

Per gaudir d’una diada de Sant Jordi més sostenible et proposem la campanya #RosesSenseEspines, que ens permet reflexionar sobre els impactes ambientals, econòmics i socials que hi ha darrere del consum de roses.

I, per conèixer i entendre que un model econòmic més sostenible i responsable és possible, et recomanem aquesta selecció de llibres que pots trobar a les biblioteques de la Xarxa.

A les biblioteques trobaràs:

Cambia el mundo : 10 pasos hacia una vida sostenible / María Negro

Una guia pràctica que ens proposa petits gestos que podem fer de manera individual en el nostre dia a dia però que ajuden a generar grans canvis en el nostre entorn.

Circulando hacia una nueva economía : el ejemplo de las empresas con rumbo fijo hacia la economía circular / José Luis Gallego

L’economia circular és una nova manera d’entendre i fomentar una economia més sostenible i responsable amb el planeta. El que és bo pel medi ambient també ho és per a l’economia i la societat en el seu conjunt.

Estratègies per al desenvolupament sostenible : lliçons de l'experiència internacional / Joan Prats i Català

Una obra que ens permet reflexionar i repensar com ens relacionem amb la terra i entendre aspectes sobre la diversitat, l’equilibri i la sostenibilitat.

Noosfera : sensibilització mediambiental per a entitats juvenils / Jordi Miralles

Aquest és un viatge pel coneixement col·lectiu que pretén obrir camí cap a una transició ecosocial que permeti aconseguir una societat postcapitalista i ecofeminista.

Guía práctica ilustrada para el horticultor autosuficiente y la vida en el campo / John Seymour

Una guia clàssica per viure de manera més sostenible, responsable i ecològica.

Salvar el planeta: datos y propuestas para tomar decisiones sostenibles, útiles y prácticas / Tara Shine

Propostes per canviar la nostra manera d’utilitzar els diferents objectes del nostre dia a dia que permetran millorar la nostra vida i beneficiarà el medi ambient.

Economía para un futuro sostenible : claves para entender la economía de nuestro tiempo / Vicent Cucarella

D’una manera senzilla i comprensible, aquest llibre ens apropa a aquells temes relacionats amb l’economia de la nostra realitat més pròxima i, per altra banda, ens ofereix propostes alternatives per superar la crisis que estem vivim.

Eco house plans / Anna Minguet

Aquest llibre ens explica tot allò que cal tenir en compte per construir edificis de forma ecològica i sostenible: l’entorn, el clima, tipologia de la morfologia i orientació, etc.

Cocina zero waste : comprar, conservar y cocinar sin residuos / Sebastian Simon

Idees i receptes per reutilitzar i guardar els aliments per treure’n el màxim de profit i adquirir l’hàbit de comprar de forma responsable.

Una Europa de bajas emisiones: 80 rutas inspiradoras y sostenibles para viajar sin volar / Oliver Berry

Una altra manera de viatjar i conèixer Europa de manera més respectuosa i sostenible és possible. En aquest llibre trobarem propostes de rutes per tota la geografia europea utilitzant mitjans de transports més sostenibles. Una altra manera de viatjar sense preses i gaudint del camí.

Crear con palés: 20 proyectos creatives para tu hogar / Nikkita Palmer

Un llibre per descobrir projectes creatius per decorar la teva casa a la teva manera de manera fàcil i assequible amb fusta reciclada.

Manual de moda sostenible / María Lourdes Delgado Luque

Un llibre per reflexionar sobre la moda avui dia i per entendre què significa la sostenibilitat en el món del tèxtil i de la moda. Vestir-se avui dia no és simplement qüestió d’estètica sinó també de principis.

Canviar el consum per canviar la vida / Carles Armengol

Un llibre per entendre i conscienciar-nos que cal un canvi en el nostre estil de vida i en al manera que consumim. Viure millor, amb harmonia i salut és possible. Aquest llibre ha rebut el XXIXè premi Joan Profitós d’Assaig Pedagògic.

Basura: todo sobre la cosa más molesta del mundo / Gerda Raidt

D’una manera didàctica i entenedora l’autora explica on va a parar la brossa i els residus que llancem i, també, ofereix propostes als nens i nenes per participar activament a reduir els residus que produïm diàriament.

Infantils:

Pop-up Terra / Anne Jankeliowitch

Un llibre per gaudir, contemplar i conèixer la creació de la terra, els seus canvis i els desafiaments del medi ambient d’una manera ben original.

Escombraries i més escombraries / Lucía Serrano

Col·lecció de llibres que presenta els objectius de l'Agenda 2030 de les Nacions Unides per a un desenvolupament sostenible.

La Meva primera guia sobre el canvi climàtic / José Luis Gallego

Una guia pràctica per entendre que el nostre planeta està amenaçat (contaminació, sequera, esgotament dels recursos naturals, etc. ) i què podem fer entre tots i totes per cuidar-lo.

SOS, monstres de veritat amenacen el planeta / Marie G. Rohde

Una guia per conèixer tots aquells monstres que de veritat amenacen el nostre planeta i de quina manera combatre’ls i eliminar-los.

Superherois contra el plàstic / Martin Dorey

Una guia que proposa 50 missions per lluitar contra el plàstic i salvar els oceans.

Basura: todo sobre la cosa más molesta del mundo / Gerda Raidt

D’una manera didàctica i entenedora l’autora explica on va a parar la brossa i els residus que llancem i, ofereix propostes als nens i nenes per participar activament a reduir els residus que produïm diàriament.

Viu en verd! : uneix-te a l'equip verd i aprèn a reduir, reutilitzar i reciclar! / Liz Gogerly

Aquest llibre és ple d’idees brillants per reduir, reutilitzar i reciclar entre tots i ajudar a salvar el planeta.

Llibres electrònics. EBiblio:

Llibres electrònics infantils. EBiblio:

Basura y más basura / Lucía Serrano
Salvemos los océanos / Lucía Serrano
¿Cómo es tu energía? / Lucía Serrano
Què mengem? / Lucía Serrano

Més cerques al catàleg Aladí:

Selecció de webs:

Vés al prestatge: