5G: així canviarà la nostra vida social i econòmica la nova tecnologia mòbil

Tots hem sentit a parlar de la tecnologia 5G o de “l’ internet de les coses”, però que és exactament? Com afectarà això en les nostra vida diària? quins canvis generarà a nivell econòmic, social, i com afectarà al medi ambient i a la nostra salut?.

El 5G en telecomunicacions, són les sigles utilitzades per referir-se a la cinquena generació de tecnologies de telefonia mòbil. El 5G, està previst que sigui 10 vegades més ràpida que la tecnologia actual i serà la base tecnològica pel desenvolupament de “l’Internet de les coses”, amb vehicles automatitzats, cases connectades amb domòtica...etc.

La nova tecnologia 5G ha arribat a la nostra societat amb l’objectiu de quedar-s’hi i implicarà un canvi substancial en la nostra societat, però quines són les seves principals avantatges i desavantatges?

Avantatges  de la tecnologia 5G

• Major velocitat de transferència de dades.
  • Millora de la latència. Representa el temps de resposta a una ordre a través de la xarxa, és a dir, el que triga a carregar-se un web o en connectar-se el terminal a un servidor.
  • Major ample de banda i reducció del consum de la xarxa. El 5G millora la quantitat d'informació o de dades que es poden enviar a través d'una connexió de xarxa. Això repercutirà a més a més en un menor consum de bateria.
  • Més dispositius connectats de forma simultània. La baixa latència permetrà multiplicar per mil els dispositius connectats a una mateixa xarxa.
  • Afavorirà el desenvolupament de les ciutats intel·ligents, les telecomunicacions, la domòtica, la indústria 4.0, l’automoció , els transports, el món de la sanitat, etc.

Desavantatges de la tecnologia 5G

•  L’exposició als camps electromagnètics de radiofreqüència, com els que genera el 5G, són perjudicials per a la salut i el medi ambient, fins i tot molt per sota dels nivells d’exposició actuals fixats per les directrius estatals i internacionals.
  • Dispositius que no seran compatibles amb el 5G i serà necessari canviar de mòbil
  • Dificultat per detectar i localitzar la ciberdelinqüència i evitar els perills dels ciberatacs o les interferències  estrangeres. Es relació a això, la  Comissió Europea ha recomanat una conjunt de mesures per garantir un alt grau de ciberseguretat pel que fa a les xarxes 5G en la Unió Europea.
  • Alt cost d’ infraestructura 5G: desplegament de noves antenes i milers de satèl·lits en òrbita arreu del món per tal de garantir una connectivitat total.

A les biblioteques trobaràs:

Et recomanem:

Tecnologia i Aspectes ambientals, ètics i socials:

Internet de les coses:

Selecció de webs: