John Ford a Escriure de cinema

Recordem a John Ford per l'aniversari del seu naixement amb una tria de cinc pel·lícules ressenyades per usuaris de biblioteques, que van formar part del projecte Escriure de cinema (un programa pilot de la Xarxa de Biblioteques Municipals de la Diputació de Barcelona en col·laboració amb l’Escola La Casa del Cine, que proposa noves experiències participatives en un taller de crítica cinematogràfica).

La importància de John Ford en la història del cinema es plasma en les més de 60 pel·lícules que va dirigir i la desena d'obres mestres que va deixar com a llegat, de fet directors com Akira Kurosawa, Orson Welles, Jane Campion, Sergio Leone, Claire Denis o Steven Spielberg el consideren com un referent imprescindible a l'hora d'entendre els codis i llenguatges del cinema.

Però d'altres com Quentin Tarantino posa el dit a la nafra pel tipus de missatge que embolcalla els guions de les seves pel·lícules, de fet en una entrevista explicava com John Ford va actuar com a membre del KKK a la pel·lícula fundacional The Birth of a Nation (David W.Griffith,1915 ) i va inspirar una de les escenes de Django Unchained "Un dels meus herois de l'Oest americà no és John Ford, òbviament. Per dir alguna cosa, l'odio! Oblida't dels indis sense rostre que matava com a zombis! Realment es gent com aquesta, la que va mantenir viva la idea de la humanitat anglosaxona comparada amb la de tots els altres. El concepte que això és una porqueria és molt nou en termes relatius, i encara es pot veure al cinema en els anys 30 i 40 i fins i tot dels 50".

Polèmiques a part, et convidem a llegir les cinc ressenyes del projecte Escriure de cinema redactades per:

I agrair la participació i esforç de totes les persones implicades.

John Ford

A les biblioteques trobaràs:

Pel·lícules en línia a Bibliodigital

Enllaç a pel·lícules en línia de la Bibliodigital

Més cerques al catàleg Aladí:

També et pot interessar:

Vés al prestatge: