Novel·les i natura

Vine d’excursió: si t’agrada perdre’t, aquesta passejada literària és per a tu.

A IDENTITAT hi trobem novel·les on la natura actua com a marc simbòlic de la maduració personal o com a espai de reflexió i de construcció del jo. 

Als textos d'ARRELAMENT la naturalesa i l'entorn estan estretament vinculats a la tradició, la comunitat i la quotidianitat.  

A CONFRONTACIÓ el paisatge i l’entorn no són refugi ni harmonia, sinó una força hostil. Novel·les on els temes centrals són la supervivència i l'adaptació a l'entorn.  

Els relats agrupats a ALERTA tenen una clara dimensió ètica i ambiental, i se centren en la relació entre humans i natura i en l'impacte de l'activitat humana en aquesta.  

A COL·LAPSE hi trobem històries de col·lapse ecològic on hi ha hagut una ruptura de l'ordre natural. Conviden a reflexionar sobre l'adequació del model de civilització actual i a imaginar futurs alternatius. 

  A les biblioteques trobaràs:

Les Dones sàvies de la muntanya (Martí Martínez, David) Les Dones sàvies de la muntanya / Martí Martínez, David
La Punyalada (Vayreda, Marià, 1853-1903) La Punyalada / Vayreda, Marià, 1853-1903
Solitud (Català, Víctor, 1869-1966) Solitud / Català, Víctor, 1869-1966
Canto jo i la muntanya balla (Solà, Irene (Escriptora)) Canto jo i la muntanya balla / Solà, Irene (Escriptora)
No es un río (Almada, Selva) No es un río / Almada, Selva
Puerca tierra (Berger, John, 1926-2017) Puerca tierra / Berger, John, 1926-2017
La Voz de los árboles (Chevalier, Tracy) La Voz de los árboles / Chevalier, Tracy

  A les biblioteques trobaràs:

Intemperie (Carrasco, Jesús) Intemperie / Carrasco, Jesús
La Paret (Haushofer, Marlen) La Paret / Haushofer, Marlen
Vida de Pi (Martel, Yann) Vida de Pi / Martel, Yann
Las Efímeras (Adón, Pilar) Las Efímeras / Adón, Pilar
Butcher's Crossing (Williams, John, 1922-1994) Butcher's Crossing / Williams, John, 1922-1994
Naturaleza salvaje (Harper, Jane) Naturaleza salvaje / Harper, Jane
El Terror (Simmons, Dan) El Terror / Simmons, Dan
La Filla de la neu (Esponellà, Núria) La Filla de la neu / Esponellà, Núria

  A les biblioteques trobaràs:

El Hombre que plantaba árboles (Giono, Jean, 1895-1970) El Hombre que plantaba árboles / Giono, Jean, 1895-1970
Historia de una ballena blanca (Sepúlveda, Luis, 1949-2020) Historia de una ballena blanca / Sepúlveda, Luis, 1949-2020
El Calentamiento global (Ruiz García, Daniel) El Calentamiento global / Ruiz García, Daniel
DesGlaç (Trojanow, Ilija) DesGlaç / Trojanow, Ilija
Desconcert (Powers, Richard) Desconcert / Powers, Richard
El Clamor de los bosques (Powers, Richard) El Clamor de los bosques / Powers, Richard
El Nom del món és bosc (Le Guin, Ursula K., 1929-2018) El Nom del món és bosc / Le Guin, Ursula K., 1929-2018

  A les biblioteques trobaràs:

Oryx y Crake (Atwood, Margaret) Oryx y Crake / Atwood, Margaret
El Emisario (Tawada, Yoko) El Emisario / Tawada, Yoko
El Món perdut (Doyle, Arthur Conan, 1859-1930) El Món perdut / Doyle, Arthur Conan, 1859-1930
El Mundo sumergido (Ballard, J. G., 1930-2009) El Mundo sumergido / Ballard, J. G., 1930-2009
La Parábola del sembrador (Butler, Octavia E., 1947-2006) La Parábola del sembrador / Butler, Octavia E., 1947-2006
Data de creació 28-05-2026 Última actualització 28-05-2026