Robert Louis Stevenson
Robert Louis Stevenson

Celebrem els 175 anys del naixement de Robert Louis Stevenson, un dels grans narradors d’aventures de tots els temps. Autor d’obres immortals com L’illa del tresor o L’estrany cas del doctor Jekyll i Mr. Hyde, Stevenson va saber captivar els lectors i lectores de totes les edats amb històries plenes d’emoció, misteri i humanitat. Les seves obres han estat font d’inspiració per a nombrosos escriptors i cineastes.
Stenvenson va néixer el 13 de novembre de 1850 a Edimburg, tot i que va començar a estudiar enginyeria i més tard dret, ben aviat va descobrir que la seva veritable vocació era l’escriptura. La seva salut, sempre delicada a causa d’una malaltia pulmonar, el va portar a viatjar constantment a la recerca de climes més suaus, una experiència que marcaria profundament la seva obra.
Els seus viatges per Europa, Amèrica i sobretot pel Pacífic Sud van inspirar molts dels seus relats. Finalment, es va establir a Samoa, la població local, l’anomenava afectuosament Tusitala, que vol dir “el narrador d’històries”. Allà hi va viure els seus darrers anys fins a la seva mort, el 3 de desembre de 1894, amb 44 anys.
Amb cadascuna de les seves històries, Stevenson ens recorda que els llibres són portes obertes a mons desconeguts i que l’esperit d’aventura no té edat.
A les biblioteques trobaràs:
També et pot interessar:
Ves al prestatge:
A les biblioteques trobaràs:
També et pot interessar:
A les biblioteques trobaràs:
Còmics
Cinema
Tràiler "La isla del tesoro" (1950)







