Salut

Aula de la Salut 2018-2019 a Granollers

Presentem la setzena edició de l'Aula de la Salut, un programa que va néixer amb la voluntat d'apropar els serveis sanitaris i els seus professionals a la ciutadania, i de respondre a les inquietuds i demandes sobre diversos temes relacionats amb la promoció de la salut, els bons hàbits i el coneixement dels serveis sanitaris del nostre entorn.

L'Aula de la Salut és una col·laboració del Servei de Salut Pública de l'Ajuntament de Granollers, l'Hospital General de Granollers i la Xarxa de Centres d'Atenció Primària (ICS), amb la participació de la Xarxa d'Equipaments de la Ciutat.

Aquesta edició la dediquem a l'exercici físic i als beneficis que aporta la pràctica regular, tant en benestar físic com mental i social.

Les xerrades se centraran en qüestions com la motivació per ser més actius, l'alimentació més adient per a l'esportista, i com evitar i prevenir les lesions derivades de la pràctica esportiva. A més, es podrà fer un tast de marxa nòrdica per comprovar-ne els beneficis.

Les xerrades, bimestrals, es faran en espais emblemàtics com el Museu de Granollers i Roca Umbert Fàbrica de les Arts, tindran com a ponents persones expertes.

Desitgem que aquest nou cicle de conferències sigui del teu interès i que serveixi per promoure l'activitat física com un hàbit per al benestar personal.

• Salut mental, esport i alimentació saludable: cercle virtuós?(Conferència inaugural)
    Belén Gías, psiquiatra i coordinadora de la Unitat d'Aguts de Psiquiatria de l'Hospital General de Granollers.
    Dia: dimecres 10 d'octubre de 2018. a les 18h.
    Lloc: Museu de Granollers

• Esport: el mitjà per ser feliços
    Marc Vila, psicòleg esportiu del Club Natació Granollers
    Dia: 12 de novembre de 2018, a les 18h.
    Lloc: Biblioteca Roca Umbert

• Pautes nutricionals per a l'esportista
    Meritxell Espinasa, dietista i nutricionista
    Dia: 14 de gener de 2019, a les 18h.
    Lloc: Biblioteca Roca Umbert

• Lesions derivades de la pràctica de l'esport i com es poden prevenir
    Antoni Martí i Pujol, coordinador del Departament de Rehabilitació de l'Hospital General de Granollers i de l'Hospital de Sant Celoni
    Teresa Riera i Pagès, coordinadora de Fisioteràpia de l'Hospital General de Granollers
    Dia: 11 de març de 2019, a les 18h.
    Lloc: Biblioteca Roca Umbert

• La marxa nòrdica: molt més que caminar
    Jordi Vera, tècnic d'Esports i instructor de marxa nòrdica de l'Ajuntament de Granollers
    Dia: 13 de maig de 2019, a les 18h