Salut

Dia Internacional del Ioga

Ioga és una pràctica física, mental i espiritual de tradició antiga i que es va originar a l'Índia fa més de 6.000 anys. La paraula «Ioga» prové del sànscrit i significa unitat perquè simbolitza la unió del cos i la ment.

En l'actualitat es practiquen diverses formes de Ioga i la seva popularitat creix al món.

En reconeixement de la seva popularitat universal, l'11 de desembre de 2014, les Nacions Unides van proclamar el 21 de juny com el Dia Internacional del Ioga, amb la resolución 69/131 Documento PDF.

Aquest dia vol conscienciar la població dels beneficis d'aquesta pràctica.

Ioga per a la Salut

El tema de la celebració de 2017, organitzat por la Missió Permanent de l'Índia davant les Nacions Unides, és «Ioga per a la Salut». El tema destaca el fet que el ioga pot contribuir de manera holística a aconseguir un equilibri entre la ment i el cos. Els organitzadors creuen que aquest enfocament de la salut i el benestar pot fer una contribució directa i útil a la recerca de la humanitat per aconseguir el desenvolupament sostenible i avançar cap a estils de vida que estan en harmonia amb la natura.

Els beneficis de practicar ioga

El ioga ofereix uns beneficis mentals, físics i espirituals. Proporciona pau interior, un cos més fort, flexible i saludable, reforça el sistema immunitari i augmenta l'energia i la concentració.

A les biblioteques se solen realitzar tallers de ioga (individual, per a nadons, especial embarassades...) o de relaxació.
Per a més informació consulteu l'agenda de les biblioteques.

Passareu una estona molt agradable fent una activitat que us ajudarà, per un moment, a oblidar les vostres preocupacions i desconnectar de l'estrès diari.
Us hi esperem!

Més cerques al catàleg Aladí:

Selecció de webs:

També et pot interessar: