Salut

Dia Internacional de la Infermeria

Fotografia de Florence Nightingale, circa 1858. Autor Goodman

divendres, 12 de maig de 2023

Avui és el Dia Internacional de la Infermeria, coincidint amb la data de naixement de Florence Nightingale, considerada la primera infermera de l'era moderna.

Nightingale va néixer un 12 de maig de 1820 i va viure 90 anys dedicats exclusivament a tenir cura dels malalts. Va millorar les condicions dels hospitals i va salvar milers de vides.

A la Xarxa de Biblioteques Municipals trobaràs un ampli ventall de publicacions relacionades amb la infermeria (tests per preparar oposicions, manuals d'especialitzacions, llibres de relats personals, còmics, revistes, pel·lícules...) d'interès per a la professió infermera.

IMATGE:  Retrat fotogràfic de Florence Nightingale, al voltant de 1858. Autor: Claudius Erskine Goodman (WIKIMEDIA COMMONS)

#diainternacionaldelainfermeria  #diainternacionaldelainfermera

A les biblioteques trobaràs:

Per als més menuts:

I tu què vols ser de gran?: de professió: infermera / Laia Font; il·lustracions de Nina Tuset
CONTE INFANTIL
També disponible en castellà
Rady el gat infermer / Satorino Fuchigami, Tadahiro Uesugi
Florence Nightingale: la primera enfermera de la historia / Maria Cecilia Cavallone, Wuji House
També disponible en català
Viure sense excuses: Florence Nightingale (1820-1910) / M. Pilar Gil; il·lustracions: Sara Sánchez
Florence Nightingale: la dama del llum / Santi Selvi + Zarzo