Salut

Cuida les platges i cuida't tu

Cuida les platges i cuida't tu (2018)

Gaudeix de les platges amb seguretat

Per poder gaudir d’unes platges en les millors condicions cal minimitzar els riscos per a la salut dels usuaris i usuàries que la visiten (com per exemple els ofegaments, els talls de digestió o les picades de medusa), i els derivats de l’exposició a la radiació solar (insolació, cremades, deshidratació).

En aquest sentit, la Diputació de Barcelona dona suport als ajuntaments dels 25 municipis costaners de la demarcació, a excepció de Barcelona ciutat, per garantir que les condicions de seguretat i salubritat de les platges siguin adequades.

En aquesta web trobaràs els consells bàsics de salut relacionats amb els tres elements principals que trobem a la platja: el sol, el mar i la sorra, per conèixer les seves virtuts i fer-ne un bon ús.

• El sol és font de salut, però pot comportar riscos. Com prevenir-los? Com actuen els factors de protecció solar SPF?
  • El mar és l'element diferenciador de la platja. És beneficiosa l'aigua de mar? Ens comporta algun risc?
  • La sorra és un espai de convivència que cal respectar. Què ens ofereix?

Et recomanem que la consultis i aprenguis a gaudir de la platja sense riscos.

A les biblioteques trobaràs:

Cómo beneficiarse del agua de mar / Ángel Gracia, Héctor Bustos-Serrano
Primeros auxilios y socorrismo acúatico / Fidel González Fernández
 Vista prèvia disponible
La Medusa s'ha tornat a enfadar / Ester Alsina; il·lustracions: Zuriñe Aguirre
 CONTE INFANTIL
En Ferran es fa amic del sol / Ricardo Ruiz Rodríguez i Olivia Girón Biforcos; Il·lustrat per Mª Luisa Torcida
En la playa / Alastair Smith y Laura Howell; ilustraciones: Ian Jackson
 CONTE INFANTIL

Més cerques al catàleg Aladí:

Selecció de webs:

També et pot interessar: