Salut

L'anorexia en clau de ficció

istock / fizkesEntendre i mirar l'anorexia a través de la narrativa

Novel·les que donen visibilitat als trastorns alimentaris

A la Xarxa de Biblioteques Municipals trobareu una gran oferta de llibres, revistes i altres recursos informatius, com ara xerrades, sobre salut sexual i reproductiva. Informa-te'n a la teva biblioteca!

La informació proporcionada al prestatge de Salut ha estat plantejada per donar suport, no reemplaçar, la relació directa que hi ha entre els pacients/visitants d'aquest portal web i el seu metge. Si té problemes de salut, consulti al seu metge.

Títol: El revés del alma

Autora: Clara Guelfenbein

Editorial: Alfaguara, 2003

Biblioteques que el tenen

L'autora fa un retrat de l'infern de l'anorèxia i la bulimia a través de Daniela, neboda d'una fotògrafa que torna a Xile després de més de vint anys fora.

Haurà de fer front al tremendo dolor de la seva neboda i a tot un món que desconeix.

Títol: Biografía del hambre

Autora: Amélie Nothomb

Editorial: Anagrama, 2006

Comenta'l

Novel·la que sorgeix de la propia realitat de l'autora, que va patir anorexia durant dos anys.

Explica en primera persona la part fonamental per a entendre aquesta malaltia d'infantessa i joventut, fent ènfasi en la seva obsessió pel menjar.

Amélie Nothomb va voler que una foto seva il·lustrés la coberta del llibre. I així va ser.

Títol: Corazón de mariposa

autora: Andrea Tomé

Editorial: Plataforma, 2014

Comenta'l

Guanyadora del premi literari La Caixa, gràcies a Corazón de mariposa, l'Andrea fa front amb aquesta obra a l'anorèxia que ella mateixa pateix des dels 16 anys.

Títol: Las Chicas de alambre

autor: Jordi Sierra i Fabra

Editorial: Alfaguara, 2011

Comenta'l

Aquest autor és capaç d'arribar al públic juvenil com cap altre. Amb aquesta obra va abordar els trastorns de l'alimentació mitjançant un periodista, que amb el seu nou reportatge intenta aclarir el misteri d'una de les models més famoses de la història, desaparegda fa deu anys.

Títol: Peso cero

autor: Antonia Romero

Editorial: Diálogo, 2007

Comenta'l

A través de la història d'una nena de catorze anys, atrapada en las garras de l'infern de l'anorèxia, l'autora condueix el lector a reflexionar sobre les carències que porten a l'èsser humà a enmalaltir d'una manera tan terrible com la de la protagonista, i també d'altres maneres  que també es dibuixen en aquesta novel·la.

Títol: Seré frágil

autor: Beatriz Esteban

Editorial: Planeta, 2017

Comenta'l

Obra finalista del premi Jordi Sierra i Fabra.

L'autora aborda aquest trastorn que ella mateixa ha patit.

Títol: Doña oráculo

autor: Margaret Atwood

Editorial: Muchnik, 2001

Comenta'l

La protagonista, una novel·lista que porta mitja vida fugint de situacions difícils, pateix anorèxia, bulímia i menja de manera compulsiva. La novel·la alterna passat i present de manera que es veu com era de petita i com li va afectar ser una nena grassoneta, la mare de la qual sempre l'estava pressionant.

Vés al prestatge:

Data de creació: 09/02/2018 Data de modificació: 27/02/2018