Escriure de Cinema. Crítiques dels usuaris de Torelló

Escriure de cinema és un projecte de la Xarxa de Biblioteques Municipals de la Diputació de Barcelona en col·laboració amb l’Escola La Casa del Cine que proposa noves experiències participatives en un taller de crítica cinematogràfica.

Els dos tallers realitzats a la biblioteca Dos Rius de Torelló han estat sota la direcció de Miquel Echarri, periodista de temes culturals i, des de 2006, professor d’anàlisi fílmic i història del cinema modern i contemporani.

Durant els tallers, els participants han rebut formació sobre com el cinema ha tractat històricament un tema i també pautes per a l’anàlisi de les pel·lícules, formació i suport en el procés de redacció de les seves crítiques personals.

La lluita va ser el tema de la primera edició d’Escriure de cinema i els nostres “crítics” van disseccionar algunes Survival movies. Podeu veure què en pensen sobre Encuentros en la tercera fase, d’Steven Spielberg; El renacido, d’Alejandro González Iñárritu; Hacia rutes salvajes, de Sean Penn i Alma salvaje, de Jean-Marc Vallée.

La segona edició va tractar sobre l’amor i, en aquest taller, els participants van analitzar pel·lícules sobre El desamor a partir d’aquests títols: La boda de mi mejor amigo, de P. J. Hogan; Función de noche, de Josefina Molina i La costilla de Adán, de George Cukor.

Podeu veure les crítiques fent click a la foto del cartell de la pel·lícula.

Més informació:

18/02/2022