Activitats emmarcades en el Dia Internacional de les Dones

La biblioteca Montserrat Roig es suma als actes reivindicatius i de sensibilització del Dia Internacional de la Dona treballadora amb una exposició bibliogràfica, una xerrada a quatre veus moderada per Eva Rosas, l’aparador i una exposició artística a càrrec del Cercle de Belles Arts.

El 8M és un dia per fer visible i compartir entre totes i tots la lluita per la igualtat efectiva dels drets de les dones, tant socials com laborals. Encara avui són molts els obstacles i dificultats que es troben moltes dones en el desenvolupament de les seves carreres professionals.

“Obrint camins”, un col·loqui a quatre veus, és l’acte central de la programació. En aquesta tertúlia quatre dones que han desenvolupat les seves carreres en àmbits tradicionalment masculins compartiran amb vosaltres les seves experiències, aprenentatges i inquietuds i reflexionaran sobre les passes fetes i les que, encara avui, queden per donar. Són les sanfeliuenques Francesca Prats, doctorada en física i investigadora; Vanesa Ribas, gestora cultural a la Sala Els Pagesos; Judit Espert, presidenta del Fet a Sant Feliu i Mireia Ramos, presidenta del CH Sant Llorenç.

La sala Joana Raspall acull la XV exposició col·lectiva de dones de Sant Feliu “Amb ulls de dona” que es podrà visitar en horari de biblioteca i fins el 28 de març. Divendres dia 1 de març a les 19.30h tindrà lloc la inauguració.

Per aquests dies la biblioteca ha preparat una mostra de llibres i altres materials entorn el feminisme i un aparador col·laboratiu en el que tothom qui vulgui podrà part.

05/03/2024