Exposició Primera República. 150 anys després

L'exposició Primera República. 150 anys després commemora el 150è aniversari d'aquest breu però crucial període de la nostra història (1873-1874), que fou el colofó del Sexenni Revolucionari. A pesar de ser efímera i convulsa, la Primera República fou l'embrió d'uns quants projectes que mig segle després s'acabarien materialitzant en la Segona República (1931).

Visita l’exposició Primera República. 150 anys després :

Del 3 al 14 de juny: Biblioteca La Muntala. Sant Vicenç de Montalt.

Del 17 al 29 de juny: Biblioteca Font i Daniel. Sant Andreu de Llavaneres.

Activitats:

Dissabte 8 de juny, a les 12 h, a la Biblioteca La Muntala

Inauguració i visita guiada de l’exposició, a càrrec del comissari Pau Vinyes i Roig, historiador i editor.

Dissabte 15 de juny, a les 19 h., a la Sala Cultural, Caldes d’Estrac

Conferència Un raig de llum entre borbons: el miratge republicà del segle XIX en clau satírica. A càrrec d'Alexis Serrano i Oriol Font, autors del llibre Acudits amb història: sàtira política en temps de repúbliques (1873-1939).

Dissabte 22 de juny, a les 12 h. A la Biblioteca Font i Daniel

Conferència Indians, esclavistes i terratinents. La Guerra de Cuba i Catalunya i vista guiada, a càrrec de Gerard Llorens, historiador.

16/05/2024