Comencen les inscripcions als clubs de lectura

Es consolida l’oferta de clubs de lectura de la Biblioteca Municipal de Ripollet aquest curs 2024/20254 continuant amb l'oferta de 10 clubs de lectura que donen cabuda a més d'un centenra de participants.

L'objectiu focamental dels clubs de lectura és fomentar l’hàbit lector entre la població del municipa i incentivar el diàleg i la conversa. Els clubs de lectura van més enllà d'una pràtica cultural, ja que esdevenen espais d’aprenentatge i d'intercanvi comunitari i social.

Les sessions dels clubs de lectura son mensuals, es fan d’octubre a juny, i son totalment gratuïtes.

Entres l'oferta de clubs de lectura de la Biblioteca Municipal de Ripollet, trobem grups de gèneres varits i per a diferents públics objectius.

Dins la programació de clubs de lectura per a públic adult es pot trobar: el Club de lectura de novel•la; Llegir el Teatre, un club de lectura de textos teatrals; el Club ChickLit dedicat al gènere romàntic; el Book Club per practicar la lectura i la parla de l’anglès i el Club de lectura d’àlbums il·lustrats per a adults, adreçat especialment a educadores, monitores i bibliotecàries per a aprofundir en grans obres de la literatura infantil.

Els joves també tenen dos clubs especilamentdirigits a ells. El club de Novel·la jove, adreçat a joves de 12 a 18 anys, en el que es llegiran les darreres tendències en novel·la juvenil dels autors i autores més actuals; i el club de Còmic Jove on es llegeix còmic i manga, que ja compte amb cinc anys de vida.

Finalment, per als més petits, l’oferta inclou un Club de lectura infantil per a nens i nenes que cursen 1r i 2n de primària i que es vulguin iniciar en la lectura; i un Club de lectura infantil per a  infants de 3r i 4t de primària per a fomentar i arrelar l'hàbit lector. També continua un any més el club de Còmic infantil, adreçat a nens i nenes de 7 a 12 anys.

Les inscripcions als clubs de lectura comencen el dilluns 2 de setembre i es poden fer presencialment a la Biblioteca, per telèfon al 93 586 42 30; o per correu electrònic a biblioteca@ripollet.cat.

L’oferta de Clubs de lectura i la resta d’activitats de la Biblioteca Municipal formen part de Ripollet és cultura, la guia de formació, serveis i recursos culturals als equipaments públics.

30/08/2024