La dansa de la mort

El dijous 10 de desembre, de 16 h a 18 h, la Biblioteca de Catalunya acollirà una taula rodona sobre la Dansa de la mort, presentada per l’Institut d’Estudis Medievals de la Universitat Autònoma de Barcelona i l'Institut de Recerca en Cultures Medievals (IRCVM), de la Universitat de Barcelona.

La Dansa de la Mort, sorgida en un ambient de crisi espiritual, social, política, medi ambiental i, especialment, sanitària (l'expansió de la pesta), en les seves representacions plàstiques i performatives, esdevindrà un dels trets característics de la Baixa Edat Mitjana. A Catalunya la seva pervivència es mantindrà al llarg dels segles fins als nostres dies en el testimoni de la Dansa de la Mort de Verges. En aquest acte es reflexionarà sobre la mort i les seves formes de concebre-la, sobre els orígens, tipus i difusió de la Dansa de la Mort als àmbits plàstic i en el performatiu, i es cantaran dues peces.

10/12/2020