Stan Lee, el gegant del còmic

Cocreador dels superherois clàssics de l’univers Marvel: Spiderman, l’Increïble Hulk, Els quatre fantàstics, X-men, Iron Man, etc., Stan Lee es reivindica com emblema de tota una època. Va idear una multitud de personatges que ja formen part de l'imaginari col·lectiu i que han traspassat les fronteres de la vinyeta per cobrar vida pròpia. Una icona popular del 8è art que aquest 28 de desembre faria 100 anys.

També va ser escriptor, editor, productor i actor esporàdic de cinema. Lee va realitzar més de 40 cameos superant per poc el rècord de Hitchcock.

Per retre un homenatge a un colós sense igual com l'Stan volem desfilar per diferents videoclips i bandes que s'han inspirat en la mestria del còmic amb una estètica superba per plasmar la seva música.

Excelsior!​

1. Take On Me (A-ha, 1985)

Des de Noruega, la banda de pop rock que va revolucionar les emissores a la dècada de 1980.

1. Don't Answer Me (Alan Parsons Project, 1984)

El dibuixant de còmic Michael Kaluta va ser el dissenyador i animador d’aquest videoclip.

1. She Makes Me Laugh (The Monkees, 2016)

Clip muntat a partir de vinyetes dels 17 còmics books dels Monkees publicats entre el 1967 i el 1969. El dibuixant d'aquests còmics va ser l'argentí José Delbo.

1. Love Rollercoaster (Red Hot Chili Peppers, 1996)

Cançó original d’Ohio Players i versionada per la banda californiana Red Hot Chili Peppers per la pel·lícula d'animació Beavis and Butt-Head Do America de 1996, basada en la icònica sèrie de MTV.

1. Do the Evolution (Pearl Jam, 1998)

Mostra l'origen de la vida, seguit de l'extinció dels dinosaures i la posterior evolució de l'ésser humà i el seu regnat violent. Va estar a càrrec de Kevin Altieri, conegut per dirigir ‘Batman: la sèrie animada’, i de Todd McFarlane, creador del còmic ‘Spawn’.

1. Go with the Flow (Queens of the Stone Age, 2002)

Als MTV Video Music Awards 2003 va guanyar el premi de Millors efectes especials i va ser nominat a Millor direcció artística. És la cançó interpretada més vegades per la banda en tota la seva història.

1. Hold Me, Thrill Me, Kiss Me, Kill Me (U2, 1995)

Cançó que pertany a la banda sonora de la pel·lícula ‘Batman Forever’. Mostra a la formació actuant a Gotham City.

1. Breaking the Habit (Linkin Park, 2003)

El vídeo va estar sota la direcció de Joe Hahn i Kazuto Nakazawa, que es van inspirar en l'anime. Va guanyar el premi Elecció del públic i Millor vídeo de rock als MTV Music Video Awards 2004.

1. Dividing by Zero/Slim Pickens Does The Right Thing And Rides The Bomb To Hell (The Offspring, 2012)

L'animació per a totes dues cançons va estar sota la direcció d'Anthony Shepperd. La banda de pop punk ens deleita amb una història distòpica a tot color.

1. Speed of Light (Iron Maiden, 2015)

Un homenatge als videojocs en tota regla!

1. I Don't Want to Grow Up (The Ramones, 1995)

Dan Clowes va fer els dissenys d'aquest clip a tota velocitat. La càrrega de treball va ser tan elevada que va posposar el seu casament.

1. Spiderman (The Ramones, 1995)

Seguim  amb els Ramones. La banda punk de Nova York va compondre una versió ràpida i alegre de la icònica cançó d’Spiderman, original de Paul Francis Webster i Robert Harris i estrenada amb la sèrie d'animació el 1967. El vídeo va ser dirigit per Jonathan Dayton i Valerie Faris, directors de la pel·lícula debut ‘Little Miss Sunshine’.

Aquest tema ha estat versionat per autors tan diversos com ara Aerosmith per la banda sonora de la pel·lícula d’Spiderman, 2002; Michael Bublé, per a Spider-Man 3, totes dues dirigides per Sam Raimi, o els barcelonins Discípulos de Otilia amb el seu ska punk que va farcir els escenaris del 1990.

Altres vídeos animats icònics:

A les biblioteques trobaràs:

Selecció de webs:

També et pot interessar: