Recomanació

El Mar que nos rodea

Carson, Rachel,

Barcelona : Crítica, mayo de 2019

Aquesta obra pionera de l’ecologia va despertar consciències a  mitjans del segle XX. La biòloga marina Rachel Carson, de la Universitat Johns Hopkins de Maryland, va escriure aquest clàssic de la literatura científica amb una sensibilitat exquisida. La seva prosa magistral, divulgativa i tècnica alhora, va despertar la consciència ecològica de milions de persones arreu del món. L’obra va aconseguir captar un interès social tan gran que de seguida va ser catapultada a la llista dels llibres més venuts del “New York Times” durant 31 setmanes consecutives. Amb el pas dels anys es va traduir a més d’una trentena de llengües I el més emocionant d’aquesta història és que les seves paraules i prediccions continuen plenament vigents en els nostres dies.

Carson va augurar magistralment la imperiosa urgència de preservar la natura i totes les formes de vida. El Mar que nos rodea ens explica l’origen de la vida, la formació dels oceans i la meravellosa delicadesa de la vida marina. A través del text anem descobrint com van avançar les aigües dels glaciars formant impressionants processons d’icebergs que suraven a l’aigua i ens recorda com finalment tota la contaminació va a parar al que ella anomena oceà infinit que flueix sense descans, sense principi ni final.

L’autora a les Biblioteques

Fons especial relacionat: "Cultura de l’aigua” Bd3 Terrassa