Guies de lectura

Llegir el Teatre: deu anys de teatre i molt més!

Llegir el Teatre: deu anys de teatre i molt més!

Fa deu anys vam iniciar el Club de Lectura Llegir el teatre a la Biblioteca Central de Santa Coloma de Gramenet. Una proposta de club de lectura a biblioteques públiques que va néixer l'any 2013 gràcies a l'impuls del Departament de Biblioteques de la Generalitat de Catalunya i del Teatre Nacional de Catalunya.

Al club, llegim un text dramàtic, anem a veure l'obra al teatre, per després comentar-la en tertúlia a la biblioteca.

D'octubre de 2016 fins el maig de 2026 hem llegit, vist i comentat 70 propostes teatrals diferents. Algunes ens han agradat més, d'altres no tant, però amb totes hem aprofundit en el text tetral i la seva posada en escena. I, en les obres de teatre de la nostra ciutat, hem pogut comptar amb la presència impagable de les direccions i les actrius del Teatre la Colmena i de la Companyia Carro  de Baco.

Us presentem una recopilació dels textos teatrals que hem llegit i comentat durant les deu temporades del club. Obres que es troben dins del centre d'interès de Teatre i Arts escèniques de la Central, on també hi trobareu una àmplia selecció de textos teatrals, així com llibres i revistes sobre la pràctica de totes les arts escècniques a Catalunya i Espanya, com són la dansa, el circ o l'òpera.

Data de creació: 01/10/2026

Última actualització: 05/10/2026

2022-2023


 Quan ens haguem torturat prou ;
Quan ens haguem torturat prou ;
Crimp, Martin , Crimp, Martin.  
Barcelona : Comanegra, novembre de 2020
 Terra baixa :
Terra baixa :
Guimerà, Àngel,  
Barcelona : Teatre Nacional de Catalunya, octubre de 2022
 El Temps i els Conway
El Temps i els Conway
Priestley, J. B.,  
Barcelona : Teatre Nacional de Catalunya, gener de 2023
 Moriu-vos
Moriu-vos
Ricart Codina, Anna Maria  
Barcelona : Generalitat de Catalunya, Departament de Cultura, setembre de 2022
 Mal de coraçon
Mal de coraçon
Szpunberg, Victoria  
Barcelona : Teatre Nacional de Catalunya, febrer de 2023
 La Gaviota
La Gaviota
Txékhov, Anton Pavlovitx  
Madrid : Cátedra, 2008

Nina és una jove plena d'innocència i esperances que desitja per sobre de tot triomfar com a actriu i tenir l'amor de l'home que estima, però el destí no li reserva  aquest camí.

Torna a l'inici