Guies de lectura

Catalunya Regió Mundial de la Gastronomia 2025

Catalunya Regió Mundial de la Gastronomia 2025

Aquest 2025, Catalunya gaudeix de la distinció de Regió Mundial de la Gastronomia. És la primera regió europea que rep aquest reconeixement i que acredita la importància de la revolució gastronòmica catalana en l’àmbit internacional. Una revolució que abasta des de la cuina del restaurant més sofisticat fins al territori on sorgeix el producte local i singular.

El model català ha creat una simbiosi entre gastronomia i un turisme innovador i regeneratiu que ha propiciat el guardó atorgat per l’Institut Internacional de Gastronomia, Cultura, Arts i Turisme (IGCAT). El jurat està format per experts internacionals de diferents àmbits de competència com el turisme, la cultura, l’hostaleria i l’agricultura.

 

 

Més informació a:

Guia creada per:

Data de creació: 02/06/2025

Última actualització: 02/06/2025

La cuina de casa


Malgrat que els xefs professionals han catapultat a la gastronomia catalana a l’Olimp internacional contemporani, la fortalesa de la cuina catalana resideix en el dia a dia de les llars que han creat receptes secretes, familiars que han passat de generació en generació fins a passar a formar part del coneixement compartit de tot un poble.   

 100 plats indispensables de la cuina catalana :
100 plats indispensables de la cuina catalana :
Fàbrega, Jaume  
Valls : Cossetània, 2013
 200 plats casolans de cuina catalana
200 plats casolans de cuina catalana
Dalmau, Antoni R.  
Barcelona : Millà, 1994
 Calendari gastronòmic :
Calendari gastronòmic :
Sen, Miquel , Vinyoli Sastre, Joan  
Barcelona : Planeta, cop. 1999
 Catalunya bull :
Catalunya bull :
Pujadó Puigdomènech, Judit  
La Bisbal d'Empordà : Sidillà, DL 2016
 El Llibre de les picades
El Llibre de les picades
Parellada, Ramon  
Barcelona : La Magrana, 2007
 El Llibre dels guisats i les picades :
El Llibre dels guisats i les picades :
Lladonosa i Giró, Josep  
Barcelona : Empúries, 1995
 L'Escudella
L'Escudella
Amades, Joan,  
Tarragona : El Mèdol, 2002
 La Teca :
La Teca :
Domènech, Ignasi,  
Valls : Cossetània Edicions, maig del 2020
 Mar i muntanya :
Mar i muntanya :
Herce, Enric  
Barcelona : Viena, febrer del 2025
 Sopes :
Sopes :
Parellada, Ada  
Barcelona : Rosa dels Vents, [2022]
Torna a l'inici