Lectures triangulars amb gossos d'intervenció

Aquest mes de febrer del 2024, tornem a engegar un projecte territorial d’intervenció en l’àmbit educatiu, en la seva segona edició, cooperant amb l’Escola Lexia i amb la delegació de Barcelona de l’entitat Perruneando,

Després d’haver identificat les diverses dificultats d’aprenentatge dels alumnes amb necessitats educatives especials de l’Escola Lexia, vam decidir assumir el repte i convertir aquestes dificultats en una oportunitat de millora en el seu procés de lectoescriptura.

Els objectius principals, treballar les dificultats d'aprenentatge i els trastorns de desenvolupament dels alumnes d’una manera lúdica, per tal de vincular-los amb la biblioteca mitjançant diverses activitats: jocs per a potenciar o iniciar-se en la lectura i en l’escriptura, recerques temàtiques de llibres i elaboració de petites històries, recomanacions i lectures en veu alta, entre altres, a més de diverses dinàmiques que afavoreixen les habilitats socials.

Els objectius secundaris, igual d’importants, són els d'enfortir les seves capacitats individuals i socials, aprenent a relacionar-se en un entorn poc conegut però favorable. En aquest aspecte és quan intervenen els gossos d’intervenció jugant un paper fonamental, tant d’acompanyament com de suport emocional.

El grup participant en aquest projecte està format per set joves, 2 noies i 5 nois d’entre 10 i 14 anys, amb diversos trastorns i dificultats.

En cadascuna de les vuit sessions programades, entre els mesos de febrer i d’abril,  es fa un seguiment constant i conjunt de tots els alumnes, per a conèixer la seva evolució. Al final del projecte s’elaborarà l’avaluació final i es decidirà la continuïtat, una vegada es comprovin els canvis provocats.

Les sessions setmanals estan sempre assistides per un grup de diverses professionals: una mestra i una logopeda de l’Escola Lexia; dues guies canines en intervencions assistides amb gossos i dos gossos d’intervenció de l'entitat Perruneando, i de la biblioteca, la responsable de l’Àrea infantil i la directora.