Els bibliobusos de la Diputació de Barcelona porten llibres a persones en situació vulnerable

Coincidint amb la diada de Sant Jordi, els bibliobusos Montau i Montserrat de la Xarxa de Biblioteques Municipals de la Diputació de Barcelona reparteixen una selecció de llibres i revistes als centres que l’Àrea de Cohesió Social, Ciutadania i Benestar de la Diputació ha posat en marxa a la província per a persones en risc de vulnerabilitat, com famílies víctimes de violència de gènere o persones sense sostre.

Concretament els lots de llibres i revistes es porten fins al Servei Residencial d’Estades Temporals Respir, a Barcelona, que aquests dies acull famílies en situació de vulnerabilitat. Aquí, la Diputació de Barcelona ha volgut mantenir el tradicional repartiment de les roses tant a les persones usuàries com als professionals que hi treballen.

També s'han portat llibres al pavelló de Can Bassa de Granollers i al pavelló del Masnou, que donen servei a persones sense sostre, i a l’alberg Fundesplai del Prat de Llobregat, adreçat a persones sense llar i famílies en situació de vulnerabilitat.

Els llibres i revistes que es lliuren a aquests centres formen part del fons d’aquests bibliobusos. Personal de la Xarxa de Biblioteques Municipals ha seleccionat lectures de ficció (novel·les per a adults i contes per a infants des dels nou mesos fins als catorze anys), així com revistes d’entreteniment. Els llibres i revistes lliurats ja no tornaran als bibliobusos.

A banda d’aquests quatre centres habilitats per l’Àrea de Cohesió Social, Ciutadania i Benestar de la Diputació de Barcelona, el servei de Biblioteques de la corporació també s’acostarà als hospitals d’Igualada, Granollers i Manresa per lliurar exemplars de L’illa dels tresors, un recull de contes inèdits d’escriptors contemporanis que la Diputació de Barcelona va editar el 2019 per commemorar el centenari de les primeres biblioteques públiques a Catalunya.

Nota de premsa

25/04/2020