Inscripcions obertes per a participar en la IX edició del Concurs de lectura ‘Llegir té premi’

La Biblioteca Torras i Bages participa enguany a la nova convocatòria del ‘Llegir té premi’, el concurs de foment lector per a infants i joves de tot Catalunya que estarà obert durant l’estiu.

'Llegir té premi' és una iniciativa de la Direcció General de Promoció Cultural i Biblioteques en col·laboració amb la plataforma escolar de foment de la lectura Legiland, que permet escollir les lectures i ampliar el bagatge lector dels participants.

L’objectiu principal del concurs és el de promoure la lectura, compartir-la, millorar la comprensió lectora i apropar els serveis bibliotecaris entre els infants i joves també durant el període estiuenc.

Qui hi pot participar?

• Fins a 1.500 infants i joves d’entre 8 i 16 anys, que tinguin el carnet de qualsevol biblioteca pública de Catalunya. Aquells que facin 8 anys el 2024 també hi podran participar.
  • Poden participar usuaris d’edicions anteriors sempre que es registrin de nou. Si el compte existeix, el sistema el reactivarà perquè el participant el pugui tornar a fer servir.
  • No es permeten usuaris duplicats o participants amb més d’un compte. Tan bon punt siguin detectats es desactivaran aquests comptes fraudulents.
  • Els usuaris poden formar equips un cop comença el concurs. Cada equip ha d’estar integrat entre dues i deu persones.
  • Participar en el concurs és gratuït, però requereix inscripció prèvia. Aquesta és individual, única i intransferible i s’ha de fer a través d’aquest formulari. Cal que l’usuari introdueixi un número de carnet de biblioteca existent, un correu electrònic vàlid i es vinculi a una biblioteca durant el registre.

Calendari

• Inscripcions: del 20 de maig al 25 de juny de 2024 (o fins al dia que s’esgotin les places disponibles). Es permet el registre de nous participants encara que el concurs hagi començat sempre que hi hagi places disponibles.
  • Concurs: del 25 de juny al 30 d’agost de 2024 (ambdós inclosos).

A la plataforma no es pot accedir fins a la data d’inici del concurs. Un cop aquest acabi, es publicaran els resultats a la plataforma.

L’activitat es divideix en tres etapes consecutives:

• Etapa 1: Del 25 de juny al 16 de juliol (22 dies)
  • Etapa 2: Del 17 de juliol al 8 d’agost (23 dies)
  • Etapa 3: Del 9 d’agost al 30 d’agost (22 dies)

Com funciona?

• S’organitza en dues categories individuals, de 8 a 11 anys i de 12 a 16 anys i una tercera categoria per a equips.
  • Els participants podran seleccionar les lectures entre més 1.100 títols en català, castellà, anglès i títols de lectura fàcil. Són propostes de lectura adequades a l’edat i interessos, des de llibres clàssics fins a les darreres novetats de la literatura juvenil. Les lectures es troben disponibles per llegir a la mateixa plataforma, a BiblioDigital, el servei de préstec digital de les biblioteques públiques de Catalunya, o a través de la xarxa de biblioteques públiques.
  • Els participants responen una sèrie de preguntes sobre el que han llegit. Amb els encerts, aconsegueixen punts que els permeten pujar de nivell, desbloquejar peces de l’avatar, guanyar medalles digitals i pujar en les classificacions per optar a més premis.
  • Com més títols llegits i respostes encertades, més punts se sumen al compte del lector/a i de l’equip i s’escala en el rànquing lector.
  • Des de les biblioteques fan el seguiment virtual de l’activitat lectora dels seus usuaris i poden fer recomanacions i animar-los a mesura que llegeixen i progressen en el joc.
  • L’organització enviarà a les seves biblioteques de referència els premis físics: rellotges intel·ligents, punts de llibre i lots de llibres infantils i juvenils perquè els usuaris puguin anar a recollir-los.

Quins premis pots aconseguir?

• Smartwatch: Els dos participants, un per a cada categoria, que sumen més punts durant cada una de les etapes s’enduran una polsera d’activitat cada un. Aquest premi només es pot guanyar una vegada. En cas de repetir la primera posició en més d’una etapa, el premi es lliurarà al següent participant que no l’hagi guanyat mai.
  • Llibres: Els segons, tercers, quarts i cinquens participants de cada categoria i l’equip guanyador de cada etapa, guanyen un lot de tres llibres infantils i juvenils.
  • Punts de llibre: Els 150 primers del rànquing final de cada categoria guanyen un punt de llibre imantat commemoratiu. Aquesta medalla només es pot guanyar una vegada per participant.
  • Premis virtuals: Per a tots els participants que responguin correctament els qüestionaris de comprensió lectora (punts, crèdits, peces per l’avatar, medalles digitals).

Els guanyadors/es podran recollir els premis a la seva biblioteca a partir del 30 de setembre.

En el cas dels guanyadors dels llibres o la polsera d’activitat, la biblioteca contactarà amb ells a través del correu electrònic facilitat en el registre. Si el correu electrònic no és vàlid o l’usuari no respon abans de 15 dies, el premi es lliurarà al següent participant del rànquing.

Consulteu el sistema de puntuació i rànquing a les Bases del concurs.

Per a més informació podeu contactar amb la biblioteca al correu electrònic b.vilafranca.tb@diba.cat o al telèfon 93 890 40 30.

21/05/2024