Les campanyes del Banc de Sang i Teixits a Rubí sumen 1.308 donacions el 2021

L'Ajuntament de Rubí i el Banc de Sang i Teixits van col·laborar en l'organització de 24 campanyes de donació de sang i de plasma durant el 2021. En un any de gran necessitat de col·lectes com a conseqüència de la pandèmia, el Servei de Salut Pública va prioritzar el treball amb l'empresa pública, permetent així un increment en la freqüència de les jornades de donació.

Rubí va acollir l'any passat 18 campanyes de donació de sang, que es van dur a terme amb periodicitat quinzenal o mensual a les instal·lacions de la Biblioteca Municipal Mestre Martí Tauler. Aquestes jornades van comptar amb la participació de 1.300 persones, de les quals 1.170 van poder sang finalment i 93 ho van fer per primer cop. S'estima que aquest volum de donacions va poder beneficiar fins a 3.510 persones.

El 2021, el Bang de Sang i Teixits també va organitzar per primer cop a Rubí jornades específiques de donació de plasma. Les proteïnes que conté aquest component de la sang són essencials per tractar determinades malalties, com les que generen problemes de coagulació o en el sistema de defenses. A Catalunya no hi ha prou plasma per atendre tots els malalts que necessiten aquestes proteïnes i per això cal importar-lo d’altres països, bàsicament els Estats Units. Les donacions de plasma es fan de manera independent ja que requereixen d'un procediment més complex: duren uns 45 minuts i consisteixen a extreure sang, separar-ne les cèl·lules sanguínies, retenir el plasma i retornar la resta a la persona donant per la mateixa via.

A Rubí, les campanyes de donació de plasma van iniciar-se al juny i, des de llavors, se n'han fet sis a la Biblioteca Municipal Mestre Martí Tauler i al Teatre Municipal La Sala. 157 persones van participar en aquestes jornades i 138 d'elles van poder donar finalment.

Està previst que aquestes campanyes específiques per recol·lectar plasma tinguin continuïtat durant aquest any.

Tant el Banc de Sang i Teixits com l'Ajuntament agraeixen la solidaritat demostrada per les persones donants de Rubí. Segons ha declarat la regidora de Salut Pública, Marta Oliva Martín, "la participació de la ciutadania a les campanyes de donació de sang sempre és excel·lent i, durant la pandèmia, hem comprovat que ho ha estat encara més. Com a Ajuntament, hem de felicitar i agrair la resposta dels rubinencs i rubinenques, aquest és un acte voluntari i generós que beneficia molta gent".

03/02/2022