Les biblioteques amb els ODS

El 25 de setembre de 2015 va ser aprovada per l’Assemblea General de Nacions Unides l’Agenda 2030 de Desenvolupament Sostenible, amb els objectius d’erradicar la pobresa, lluitar contra la desigualtat i la injustícia, i posar fre al canvi climàtic, entre altres. Aquesta agenda marcarà l’acció global pel desenvolupament fins a l’any 2030 i, conjuntament amb la resta d’agendes globals, configura un full de ruta d’actuació connectat entre si per a assolir un objectiu comú: el desenvolupament mundial sostenible.

En aquest marc, creiem que les biblioteques públiques d’arreu del món tenim un gran potencial per contribuir a l’assoliment dels 17 objectius de desenvolupament sostenible, els anomenats ODS. I és amb aquesta idea que des de les Biblioteques de Montcada i Reixac hem començat a treballar.

Avui les Biblioteques Elisenda de Montcada, la Biblioteca Josep Jardí de Santa Perpètua de Moguda i la Biblioteca Municipal de Ripollet hem inaugurat una mostra amb una breu explicació de cadascun dels objectius. A més a més, us hem fet una petita selecció de documents disponibles a la Xarxa de Biblioteques Públiques de Barcelona, que podeu trobar també en aquest enllaç.

També al blog hem obert un apartat sobre “ODS i Agenda 2030” on us anirem explicant tota la informació i totes les accions que anem fent en relació a aquesta fita durant els propers anys.

Les Biblioteques de Montcada formen part del Grup de Biblioteques associades a la UNESCO, creat l’any 1995 per difondre els objectius de l’Organització de les Nacions Unides per a la Educació, la Ciència i la Cultura.

Les biblioteques que formen el grup actualment tenen molt en compte la seva funció social, educativa i integradora. ​​​​​​​

28/10/2021