El prestigiós fotògraf calderí Ramón Masats cedeix 10 llibres al Fons Local de Caldes.

La presentació del Fons Ramon Masats va comptar amb la presència de la germana del fotògraf, Francina Masats, i va ser dirigida per la filla de l'artista, Sònia Masats, acompanyades de les regidores de Cultura, Laia Cuscó, i de Patrimoni i Memòria Local, Carme Germà.

El fotògraf Ramon Masats, nat de Caldes de Montbui i guardonat amb la Medalla d'Honor de la Vila, ha cedit una col·lecció de 9 llibres amb fotografies seves al Fons Local de la Biblioteca de Caldes de Montbui. L'acte de presentació, celebrat el divendres 16 de febrer a la Biblioteca, va ser dirigit per la seva filla, Sònia Masats, amb la participació destacada de les regidores de Cultura, Laia Cuscó, i de Patrimoni i Memòria Local, Carme Germà.

Els llibres cedits, que abasten una àmplia varietat de temàtiques i moments històrics, representen una valuosa contribució al patrimoni cultural de Caldes de Montbui. Incloent títols com "Visit Spain" i "La Andalucía de Ramón Masats", aquesta donació enriqueix el catàleg de la biblioteca local i permet als residents apreciar el treball d'un dels fotògrafs més importants de la història contemporània d'Espanya.

La relació de Masats amb Caldes de Montbui es va veure reforçada amb el lliurament de la Medalla d’Honor de la Vila el 19 de desembre del 2023, un reconeixement a la seva excepcional contribució a la fotografia documental i al fotoreportatge. Tot i que el seu estat de salut no li va permetre assistir personalment a l'acte, la seva germana, Francina Masats, va recollir la medalla en el seu nom, consolidant els forts lligams emocionals i culturals entre l'artista i la seva terra natal.

Així, aquesta generosa donació de llibres i el reconeixement oficial reafirmen el paper destacat que Ramon Masats té a Caldes de Montbui i la seva influència duradora en la història de la fotografia espanyola i internacional.

Més informació:

11/03/2024