Nova programació de clubs de lectura virtuals

Comença la segona edició dels clubs de lectura virtuals de la Xarxa de Biblioteques Municipals. Als clubs de novel·la negra, literatura catalana i ciència-ficció s’afegeixen els clubs de lectura LGTBIQ+, clàssics per pensar el món i literatura de distanciament.

La interacció entre lectors i conductors es farà a través de Tellfy, una app de comunicació instantània, i els continguts seran de l’eBiblio, el servei préstec de documents digitals del Sistema de Lectura Pública de Catalunya.

Per participar-hi, cal disposar d’un dispositiu mòbil (telèfon o tauleta) i seguir els passos següents:

– Instal·lar Tellfy en el dispositiu
– Crear un usuari a Tellfy
– Sol·licitar l’admissió al club a través de l’enllaç que trobareu clicant al títol de cada club.

Si has estat admès al club (les places són limitades) et donarem les instruccions per al préstec dels documents digitals que hauràs de llegir.

Els clubs tindran una durada d’un mes, durant el qual es comentaran dues obres, una cada dues setmanes. La dinàmica per a cada llibre serà semblant a la dels clubs de lectura presencials: en un primer moment, a través d’un vídeo i amb el suport d’altres documents, el conductor  donarà pautes, orientacions i claus de lectura; després, durant el període de lectura, els participants podran exposar els seus dubtes o comentaris a través de la plataforma de comunicació; finalment, els lectors i el conductor es trobaran per videoconferència per fer el comentari final de l’obra.

Per formar part d’alguna d’aquestes comunitats lectores cal inscriure’s en algun dels grups disponibles (en l’acceptació de sol·licituds es prioritzarà que un major nombre de persones puguin formar part d’un dels clubs de lectura):

Club de lectura virtual de novel·la negra - Places exhaurides!!!

A càrrec de Sebastià Bennasar que comentarà les obres “Dos taüts negres i dos blancs” de Pep Coll (Editorial Proa) i “Galveston” de Nick Pizzolato (Editorial Salamandra)

Primera trobada virtual: dilluns 15 de juny, a les 18:30 h
Segona trobada virtual: dilluns 29 de juny, a les 18:30 h

Clubs de lectura virtual de literatura catalana - Places exhaurides!!!

A càrrec de Mercè Carrillo que comentarà les obres “Maletes perdudes” de Jordi Puntí (Editorial Empúries) i “La felicitat” de Lluís-Anton Baulenas (Edicions 62)

Inici del club de lectura: dimarts 2 de juny
Primera trobada virtual: dimarts 16 de juny, a les 18:30 h
Segona trobada virtual: dimarts 30 de juny, a les 18:30 h

Club de lectura virtual de ciència-ficció - Places exhaurides!!!

A càrrec d’Inés Macpherson que comentarà les obres “Podemos fabricarte” de Philip K. Dick (Editorial Minotauro) i “Un món feliç” d'Aldous Huxley (Editorial Labutxaca).

Inici del club de lectura: dimecres 3 de juny
Primera trobada virtual: dimecres 17 de juny, a les 18:30 h
Segona trobada virtual: dimecres 1 de juliol, a les 18:30 h

Club de lectura virtual LGTBIQ+

A càrrec de Montse Barderi que comentarà les obres “Camí d’anada i tornada” d’Emma Vilarasau i Montse Barderi (Editorial Columna) i “Memòries d’Adrià” de Marguerite Yourcenar (Editorial Proa).

Primera trobada virtual: dilluns 15 de juny, a les 18:30 h
Segona trobada virtual: dilluns 29 de juny, a les 18:30 h

Inscripcions: tfy.to/bibliotequesxbm/lgtbiq

Club de lectura virtual de clàssics per pensar el món - Places exhaurides!!!

A càrrec d’Uri Costak que comentarà les obres “Némesis” de Phillip Roth (Literatura Random House) i “Siddhartha: una composició índia” de Hermann Hesse (Editorial labutxaca).

Primera trobada virtual: dimarts 16 de juny, a les 18:30 h
Segona trobada virtual: dimarts 30 de juny, a les 18:30 h

Club de lectura virtual de literatura del distanciament - Places exhaurides!!!

A càrrec d’Eudald Espluga que comentarà les obres “Mi año de descanso y relajación” d’Ottessa Moshfegh (Alfaguara) i “Teoria general de l’oblit” de José Eduardo Agualusa (Edicions del Periscopi).

Inici del club de lectura: dimecres 3 de juny.
Primera trobada virtual: dimecres 17 de juny, a les 18:30 h
Segona trobada virtual: dimecres 1 de juliol, a les 18:30 h