Conceptes de gestió empresarial explicats a partir de bestsellers

Algunes empreses han millorat gràcies als conceptes popularitzats en els best sellers de gestió empresarial, saps què signifiquen tots aquests termes?

Per saber-ne més podeu consultar l’article 15 conceptos de gestión empresarial de Best Seller de la revista "Emprendedores", núm. 265, octubre 2019. També es pot consultar a l’eBiblio, el servei de préstec de continguts digitals de les biblioteques públiques catalanes.

A les biblioteques trobaràs:

Design thinking para la innovación estratégica : lo que no te pueden enseñar en las escuelas de negocios ni en las de diseño Idris Mootee

Design-thinking és una metodologia d’innovació que consta de 5 fases: empatitzar amb el client, definir la necessitat, generar idees, prototipar la idea i provar el prototip. El design-thinking va ser popularitzat per Tim Brown.

El Método Lean Startup: cómo crear empresas de éxito utilizando la innovación continua Eric Ries

Lean start-up és el mètode científic aplicat als negocis. Abans de llençar un producte al mercat es fan una sèrie d’hipòtesis segons les necessitats del client i amb el seu feed back es va modificant el producte fins a la versió final, sense fer una gran inversió econòmica. La filosofia va ser ideada per Eric Ribes

Gamestorming: 83 juegos para innovadores inconformistas y generadores del cambio [Dave Gray, Sunni Brown, James Macanufo]

Gamestorming és una estratègia que utilitza la mecànica del joc o ludificació (en anglès gamification) per crear un vincle emocional entre una marca i els seus usuaris.

Generació de models de negoci és una forma gràfica de representar un model de negoci incloent els seus components i com es relacionen entre siAlexander Osterwalder i Yves Pigneur

Generació de models de negoci és una forma gràfica de representar un model de negoci incloent els seus components i com es relacionen entre si.

Inteligencia emocional Daniel Goleman

Avui en dia tenir Intel·ligència emocional, és a dir conèixer-se un mateix i saber gestionar les emocions és cabdal per relacionar-se amb l’equip i amb els clients. El psicòleg Daniel Goleman va popularitzar la intel·ligència emocional a les organitzacions en el seu llibre Inteligencia emocional. Més tard ha publicat el llibre Inteligencia emocional en la empresa.

Un Pequeño paso puede cambiar tu vida : el método kaizen Robert Maurer

Kaizen, concepte japonès que significa millora contínua. Es tracta de millorar, dia a dia, tots els aspectes de la companyia focalitzant-se en les persones, optimitzant els recursos i enfocant-se a l'excel·lència. El procés de millora contínua implica 4 fases: planificar, fer, verificar i millorar.

Marketing 4.0Philip Kotler, Hermawan Kartajaya i Iwan Setiawan

Marketing 4.0 és un nou concepte de màrqueting basat en les relacions amb el client, que gràcies a la tecnologia cada cop està més interconnectat. El Marketing ha anat evolucionant, de l’1.0 centrat en el producte, al 2.0 centrat en el consumidor, al 3.0 centrat en l’ésser humà, al 4.0 centrat en el màrqueting...

Wikinomics: la nueva economía de las multitudes inteligentes Don Tapscott i Anthony D. Williams

Wikinomics és un concepte de treball col·laboratiu on gràcies a la tecnologia tothom aporta el seu coneixement per a resoldre un problema, un dels exemples més clars és la Viquipèdia.

Vés al prestatge:

Data de creació 12-03-2020 Última actualització 12-03-2020