Espais naturals

Dones de mar

#donesdemar

Marineres, remendadores, activistes mediambientals, biòlogues, pescadores, armadores… Cada dia milers de dones lluiten en silenci en l'àmbit marítim.

Com és la realitat avui de les #donesdemar?

El proper 7 de març es presentarà el resultat del projecte Dona'm la mar dut a terme per la Catalina Gayà i la Laia Seró per encàrrec del Museu Marítim de Barcelona.

També s'inaugurarà l'exposició de fotos 'Dones de mar', fruit de les aportacions de particulars al Museu.

L'objectiu era, en els darreres mesos, recollir fotos que ajudessin a conèixer el paper de la dona treballadora a la mar, i de quina manera se n'ha visibilitzat o invisibilitzat la seva presència per tal de reorientar la narrativa del Museu des d'un punt de vista més igualitari. Les fotos rebudes passen a formar part de l'arxiu del museu i es podran veure fins al 9 de juny. Entrada gratuïta.

Més informació a www.mmb.cat

Font de la informació: Museu Marítim de Barcelona.

A les biblioteques trobaràs:

Les Dones i el mar / Eulàlia Torra, Eliseu Carbonell
Records d'una dona de mar / Esther Pujol i Serra, Eliseu Carbonell Camós
La Dona i el mar / Luisa Granero: Sitges: La Fragata: del 30 de març al 9 d'abril de 2007 [catàleg de l'exposició]
Arts i ormeigs de pesca / Lurdes Boix Llonch
Dolores, la remendadora, remalla xarxes vora la mar: el treball de la dona al Serrallo / text: Imma Pujol; il·lustracions: Antonio Latre
CONTE INFANTIL
La Nora i en Martí se'n van a pescar / text de Mireia Mayolas i Créixams; dibuixos d'Ignasi Blanch
CONTE INFANTIL
Els Barris mariners de Barcelona, 1900-1950 / Museu Marítim de Barcelona: Centre de Documentació Marítima [catàleg de l'exposició]
La Dona en l'àmbit pesquer a Vilanova i la Geltrú / Neus Benavent i Vallès
ARTICLE DE REVISTA