Espais naturals

Dia Mundial de l'Orangutan

© USO / iStockdissabte, 19 d'agost de 2023

El Dia Mundial de l’Orangutan és una jornada que, com bé indica el seu nom, pretén reconèixer la importància d’aquesta espècie animal per informar i conscienciar als ciutadans del perill que corren.

Segons el “Llibre Vermell” o la “Llista Vermella“ de la Unió Internacional per a la Conservació de la Natura (UICN) les úniques espècies que existeixen en l’actualitat (Pongo Abelii, l’orangutan de l’illa de Sumatra i el Pongo Pygmaelus, l’orangutan de l’illa de Borneo) estan en perill crític d’extinció. L'any 2017 s'afegí una tercera especie, quan es va identificar i descriure l'orangutan de Tapanuli (Pongo tapanuliensis).

Un dels principals problemes als quals s’han d’enfrontar aquests primats està lligat a la desforestació de selva que contribueix a la trista desaparició del seu hàbitat natural. La tala o la crema dels boscos no solament afecten el medi ambient, en termes de contaminació ambiental, sinó que a més mata a milers d’espècies vegetals i animals, entre ells l’orangutan.

#OrangutanDay

A les biblioteques trobaràs:

El Reino del orangután / Mark Magill
DVD
Borneo / Isabel Albiston
Guia de viatge
El Guardià dels somnis / Joan de Déu Prats; il·lustracions d'Òscar Sardà
Conte infantil
Kleiner Dodo, was spielst du? / eine Geschichte von Serena Romanelli
Conte infantil en ALEMANY

Novetat a la Xarxa de Biblioteques Municipals:

Los Orangutanes y yo / Karmele Llano ; ilustrado por Maria Girón