Recomanació

Quim, Quima

Capmany, Maria Aurèlia,

Barcelona : Males Herbes, 2018

Avui, a la pregunta de què és un intel·lectual, cal que ens fixem en dones com Maria Aurèlia Capmany, nascuda l’any 1918. Va exercir de mestra, va estar vinculada al món del teatre, va ser escriptora, periodista, feminista i, a més a més, va estar al front de la política. Enguany se li ret un merescut homenatge en la commemoració del seu naixement.

Dins del centenari, Quim i Quima ha tornat a les llibreries de la mà de Males herbes. Novel·la històrica escrita l’any 1971, tracta les aventures de Quim, i de Quima, un noi que es fa passar per noia, i a l’inrevés. És un personatge androgin que viu diferents episodis històrics. Fent salts en el temps, es passa la vida defensant els seus drets sobre el senyoriu de Pals. I els episodis estan ambientats en diversos llocs com el riu Ebre, entrada als regnes musulmans; s'illa de cabrera en la conquesta del rei Jaume; la Barcelona comtal, després la borbònica; l'exòtic Mèxic durant la seva independència; finalment el noucentisme i la història que ens toca més d'aprop.

Més informació:

Recomanat per Jordi Parcerisa. Bib. La Muntala. Sant Vicenç de Montalt.

03/08/2023