Activitats

CAPALTARD a la terrassa de la biblio: Inumazigh

Dimecres 3 de juliol de 2024 a les 20.30 h

Terrassa (planta 2)

En el marc del cicle d’activitats culturals CAPALTARD a la terrassa de la biblio, la Biblioteca Pilarin Bayés de Vic us proposa un concert amb:

Inumazigh és un grup musical originari de Nador, un poble del Rif del nord del Marroc, amb més de 40 anys d’història a les seves espatlles.

Al 1976 es respirava un clima polític difícils, de gran repressió, i va ser llavors quan un grup de joves van decidir formar el grup per reivindicar la llengua, els drets i els valors de la cultura amaziga. Les seves cançons parlen d’igualtat entre les persones, de llibertat i de denúncia de les injustícies.

A principis dels anys 90, una part del grup emigra a Catalunya on inicien una nova etapa incorporant músics catalans a la banda, sense perdre ni el nom ni la seva raó de ser: exercir d’ambaixadors de la cultura amaziga. Els últims discs editats en son una bona mostra: “El Grito” (2016) i “Tankura” (2017), un clamor a la justícia i a la igualtat on recuperen la cançó “NCC urayagh a Yemma” (Mare, jo me’n vaig); “Rif” (2019) o “Tudart” (2023) el seu últim àlbum.

Totes les activitats del cicle CAPALTARD son gratuïtes però amb aforament limitat a 50 persones*. Per reservar, cal inscriure’s a la Biblioteca a partir del 17 de juny: 93 883 33 25 o b.vic.pb@diba.cat.

*Les reserves es mantindran fins 5 minuts abans de l’inici de la sessió. En cas d’arribar tard, se cedirà la cadira a les persones que vinguin sense reserva.

**En cas de pluja, les activitats es faran a la sala d’actes U d’Octubre.

03/07/2024
20.30 h