Club de Lectura Dones que escriuen | La porta, de Magda Szabo

Aquesta sessió del Club tindrà lloc a la caseta dels Jardins Vicenç Pujol

La porta (Premi Fémina 2003) és una narració psicològica, carregada d'espessor i de força, una novel·la fascinant, d'alt nivell literari escrita per l'hongaresa Magda Szabó (1917-2007).

Magda Szabó es va consolidar des de l'adolescència com un ésser rebel, intel·ligent, dotat d'un precoç talent literari i d'una originalitat, que ja es manifestava per la capacitat de moure el centre de gravetat d'una història cap al punt menys esperat.

La seva novel·la més coneguda és La porta. L’obra segueix un patró literari tradicional, essent un llibre en gran part autobiogràfic, on l'autora parla en primera persona fent servir el seu nom real i el del seu marit. Inverteix el punt de vista habitual i el personatge de l'escriptora queda fascinat pel personatge enigmàtic d'Emerence, la dona que fa les tasques domèstiques. Entre elles es crea una relació complexa, enigmàtica, continguda i hermètica, que el temps anirà enfortint i mudant, fins a convertir-se en una relació que enfonsarà una i altra en el més angoixant abisme.

Comencem a llegir i aviat sabem el desenllaç, però del que es tracta és de desvetllar, no de conèixer, què va passar. La intenció de l'autora és despertar el nostre anhel de saber què amaga el personatge misteriós de la criada: volem saber com és Emerenc.

István Szabó va fer la pel·lícula La porta d'aquesta novel·la, l'any 2012, amb Helen Mirren en el paper d'Emerence

Dinamitzat per Mariona Fontserè i Andrés.

L'organitza: Biblioteques de Torelló i Polítiques d’Igualtat Ajuntament de Torelló

18/09/2024
Tipus de públic