Llegir el Teatre

Avui comentem

Mal de coraçon és una de les maneres amb què Santa Teresa anomena la seva malaltia. No se sap amb certesa què patia exactament, però el que sí que és evident és que la seva relació amb el dolor era forta i intensa.

A la nostra obra, tres personatges agònics i mig alcoholitzats, que pateixen algun dolor a l’ànima, es troben en un bar. Un espai que, com el convent, reuneix gent que d’alguna manera necessita fugir de la quotidianitat. Ànimes assedegades, fidels al lloc que habiten, que poden tenir visions, si no místiques, com a mínim distorsionades.

Una cambrera, que en realitat és actriu, prepara un càsting per a un musical sobre Santa Teresa; un enamorat ressentit i mig paranoic que creu que la seva parella l’ha deixat per Déu, i un professor de filosofia moribund i fracassat que desitja ser redimit. Antiherois sense rumb que no troben el seu lloc al món. Fora, un diluvi ha aturat la ciutat.
___________________________________________________________________________________________________

La Victoria ens va explicar que de Santa Teresa es diu que era «completamente libre y completamente obediente»; i és en aquesta combinació explosiva on ens volem moure. Una forma teatral desacomplexada, que barreja gèneres, textualitats, llengües, realitat i ficció. On el fet oníric es troba amb el que és performatiu amb molt sentit de l’humor. Serem lliures per ser obedients. «Me era gran deleite considerar mi alma un huerto y al señor que se paseaba en él.» Ens faria il·lusió que vinguéssiu al nostre hort.

Companyia Solitària

24/05/2023