Activitats

L’ideal social: l’edició de llibres infantils en català durant la Segona República (1931-1936)
Fotografia de l'arxiu de Misiones pedagógicas (c.1932). Fons Residencia de Estudiantes. Madrid

Teresa Mañà ens parlarà de l’edició dels anys 1931 al 1936 i de les accions de difusió cultural en el context històric de la Segona República.
Estrella Borrego ens mostrarà alguns llibres il·lustrats que aborden aspectes com la democràcia, les dictadures, la República o l'exili. També ens donarà algunes claus per acompanyar aquestes lectures i diverses eines dirigides als mediadors.

Participa: Llibreria la Memòria

Teresa Mañà és bibliotecària i doctora en Documentació. Ha estat professora de l’actual Facultat d'Informació i Mitjans Audiovisuals de la Universitat de Barcelona entre 1993 i 2020 de les matèries de biblioteques escolars, llibre infantil i història de les biblioteques públiques a Catalunya als segles XIX i XX sobre les quals ha publicat nombrosos llibres i investigacions. Des de l’any 1998 col·labora a la revista Serra d’Or amb articles sobre el panorama de llibres en català per a infants i adolescents per un dels quals va rebre el VIII Premi Aurora Diaz Plaja el 2009.

Estrella Borrego és llicenciada en Comunicació i màster en Gestión Emprendedora en Lectura y Escritura. Fou directora de revistes culturals i educatives de l’editorial Scholastic,
a Londres. Des de 1998 ha treballat com a traductora i ha publicat diversos llibres relacionat amb la LIJ. Actualment és editora de Libros del Zorro Rojo i dirigeix el projecte "escribirparaniñasyniños.com" , dedicat a la promoció cultural en el medi ru

14/04/2021
Duració