Parlem amb Anna Pacheco

Anna Pacheco conversarà amb l’antropòleg José Mansilla i l’escriptora Yaiza Berrocal al voltant del seu llibre  Estuve aquí y me acordé de nosotros. Una historia sobre turismo, trabajo y clase (Anagrama, 2024).

El turisme ha canviat la faç de moltes ciutats. Potser va ser motor econòmic, però ha generat efectes no desitjats i avui és clarament insostenible. Aquest llibre explora la contradicció entre el luxe que els hotels d'alta gamma venen als seus clients i la realitat social, econòmica i laboral dels qui hi treballen. El resultat, a cavall del treball de camp antropològic, la crònica i l'assaig, mostra la cara més incòmoda del turisme i reflexiona sobre el descans en un futur postcapitalista.

Anna Pacheco (Barcelona, 1991) és periodista i escriptora especialitzada en temes socials, treball, feminismes i cultura popular amb perspectiva de classe i gènere. Màster en Antropologia Social. Coautora del pòdcast  Ciberlocutorio. Ha col·laborat en  El País, El Salto,  El Diario, La Marea, Carne cruda i  Planta baixa (TV3). És autora de la novel·la  Listas, guapas, limpias (Caballo de Troya, 2019).

Hi col·labora: Anagrama

08/05/2024