Activities

XIX Cicle de Filosofia 'Cos, ànima i moral'

Del 9 de gener al 6 de març, té lloc el XIX Cicle de filosofia: Cos, ànima i moral, de Biblioteques de Barcelona.

La idea del bé és tan antiga com la filosofia i s’estén al llarg de tot el pensament occidental i oriental. Com podem reservar un espai per repensar l’ètica i el cos en aquest temps de reduccionisme científic, d’intel•ligència artificial (IA) i valors penjats al núvol?

Cultivar la humanitat: ètica i política en Martha Nussbaum

Dimarts 28 de gener, a les 18.30 h, a la Biblioteca Poblenou – Manuel Arranz. A càrrec de Carla Carreras, doctora en filosofia per la Universitat de Girona i professora.

Nussbaum afirma que el tema comú de la seva obra és la vulnerabilitat humana. Hi ha formes “bones” de vulnerabilitat? Quines cal promoure i quines hauríem de tractar d’eliminar? Per Nussbaum, la reflexió sobre aquestes qüestions enllaça de manera natural i necessària amb la filosofia política.

 

Date
28/01/2025
Time
18:30h.
Type of public
Adults
Place
Activity type
thematic cycle