El regal de les abelles

Les abelles  són principalment responsables de la pol·linització d’un 90% de plantes amb flor del planeta, així com de proporcionar oxigen, mantenir vius els ecosistemes i que els conreus agrícoles funcionin.

Però les abelles, a més de contribuir a millorar la biodiversitat, ens proporcionen una sèrie de productes que són un regal per la nostra salut.

I quins són aquests aliments? :

• Gelea reial: ajuda al funcionament del sistema nerviós i redueix el cansament i la fatiga.
  • Pròpolis:  conté propietats analgèsiques, cicatritzants i antibacterianes i ajuda a tractar llagues i inflamacions bucals.
  • Mel: és el producte més conegut, ens ajuda a disminuir el cansament i contribueix al funcionament normal del sistema immunitari.
  • Pol·len:  és un aliment energitzant que elimina la fatiga i baixa la tensió arterial. Té funcions dermatològiques que milloren l’aparença de la pell.
  • Cera: és el component per excel·lència de cremes de bellesa, pomades, emplastres, llapis labials i màscares facials.
Et recomanem també l’exposició: “Més que abelles” al Jardí Botànic de Barcelona.

El dia 20 de maig és el Dia mundial de les Abelles, un dia per conscienciar-nos sobre l’extrema importància que suposa aquest petit insecte per a la nostra supervivència.

Per conèixer millor tot el que ens proporcionen les abelles t'oferim aquesta selecció de documents.

Més cerques al catàleg Aladí:

Selecció de webs:

Vés al prestatge:

A les biblioteques trobaràs:

L'Any de les abelles / Petra Postert ; traducció d'Anna Soler Horta
¿Podemos ayudar a las abejas? / Katie Daynes ; con ilustraciones de Roisin Hahessy
L'Abella / text de Benoît Broyart
Jožko el apicultor / Simona Čechová
La Vida secreta de las abejas / texto: Moira Butterfield ; ilustraciones: Vivian Mineker
A Bear's guide to beekeeping / Pip Cornell, Alex G Griffiths
L'Abella Flora i el prat de les cinc flors / Marta Busquets de Jover ; il·lustracions de Lisa Landwehr
Estimada abelleta / il·lustracions: Teresa Bellón