Ciclisme : les tres grans voltes de l'estiu

El ciclisme és molt més que pedalar: és esforç, estratègia, paisatge, passió i també història. Aquest estiu, amb proves com el Tour de França, el Giro d’Itàlia femení o la Vuelta, el ciclisme torna a ser protagonista de l’esport mundial.

Aquestes són les dates d'aquestes tres grans voltes del ciclisme de carretera:

- Tour de França (5 de juliol - 27 de juliol): Comença a Lille i acaba a París.
- Giro d’Itàlia femení 2025 (6 - 13 de juliol): Una cursa de prestigi que consolida el ciclisme femení.
- Vuelta a Espanya 2025 (23 d’agost - 14 de setembre): Tancarà la trilogia amb etapes espectaculars.

Calendari oficial del ciclisme professional en ruta

Com pots veure en el cas del ciclisme masculí destaquem dues de les tres proves existents de tres setmanes de duració. L'altra és el Giro d'Itàlia que acaba a la primavera. A totes elles equips de 8 corredors lluiten per les etapes, la general o els diversos mallots especials com el de la regularitat i el de la muntanya.

Quant a les fèmines, les voltes són només d'una setmana,guanyen importància any rere a any i són un gran pas en la lluita per la igualtat de gènere en l'esport del ciclisme.

Només uns quants poden aspirar a guanyar aquestes competicions, són els millors, aquells que destaquen a les contrarellotges i a l'alta muntanya. 

A continuació destaquem alguns corredors i corredores actuals:

Tadej Pogačar i Jonas Vingegaard: Els grans rivals dels últims anys al Tour.
Annemiek van Vleuten i Lotte Kopecky: Protagonistes del ciclisme femení d’elit.

Al llarg de la història, grans noms han fet vibrar els aficionats. Aquí en teniu alguns de destacats:

Eddy Merckx: “El Caníbal”, guanyador de 5 Tours, 5 Giros i 1 Vuelta.
Miguel Indurain: Domini absolut als anys 90 amb 5 Tours consecutius.
Marianne Vos: Una de les ciclistes més completes i guardonades.

Ciclisme : les tres grans voltes de l'estiu

  A les biblioteques trobaràs:

  Ves al prestatge:

  A les biblioteques trobaràs:

La Historia oficial del Tour de Francia La Historia oficial del Tour de Francia / Luke Edwardes-Evans, Serge Laget, Andy McGrath
 100 años del Tour de Francia / Luis Miguel González [padre e hijo]

  Ves al prestatge:

  A les biblioteques trobaràs:

Bicicletas ¡Bicicletas! / una idea original de Águeda Monfort & Noel Arraiz ; con ilustraciones de memosesmas
La Cursa dels Déus La Cursa dels Déus / Mikel Valverde
Mel i Mató a la cursa Mel i Mató a la cursa  / Matthew Cordell

  Ves al prestatge:

Data de creació 10-07-2025 Última actualització 16-07-2025