Desconnexió
Desconnexió és el primer títol d’una sèrie composta per quatre novel·les de ciència ficció. La història transcorre en uns Estats Units distòpics, on els pares poden decidir desconnectar als seus fills d’entre tretze i divuit anys. Els protagonistes són uns joves sense res en comú excepte el seu destí, ja que han de ser desconnectats. Un adolescent problemàtic de qui els seus pares ja estan cansats, en Connor; una noia sense pares que viu a càrrec de l’Estat i que no destaca prou tocant el piano, la Risa; i un delme que ha viscut tota la vida sabent que al fer tretze anys el desconnectaran i que està orgullós del seu destí, en Lev. Tots tres van camí d’una Recol·lectora, on seran desconnectats i els seus òrgans i parts del cos seran venuts a altres ciutadans que els necessitin.
En aquest primer llibre de la saga (els altres són Reconnexió, Inconnexió i Conexió) coneixem als protagonistes, així com el context en el que es desenvolupa la història, que tot i ser auto conclusiva ens deixa amb ganes de seguir llegint.
L’autor, el nord-americà Neal Shusterman crea, al llarg de quatre llibres, uns personatges potents i realistes, amb una trama impactant que ens convida a reflexionar al voltant de la constant lluita entre el sistema i la societat.
Més informació:
Recomanat per Bib. Manuel de Pedrolo. Sant Pere de Ribes.






